*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Jeg vekker ikke gutten min når han sover så godt. Syns ikke det er vits, sover han så er han jo ikke spesielt sulten. Men hvor lenge kan han sove før jeg MÅ vekke han og han MÅ ha mat?
abella Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Den eneste måten å få et svar som er bra nok er å veie gutten din ofte. Da vil du se om han får i seg den maten han behøver. Så du kan jo begynne med å la han sove og gå til jevnlig veiing på helsestasjonen. Dersom vektoppgangen er dårlig kan det hende han har behov for mat oftere. Helt generelt er det en grei tommelfingerregel å gi mat ca hver 3 time på dagtid og la de styre natta selv. Det sies jo at babyen er selvregulerende, men jeg har selv opplevd at det ikke alltid stemmer, så det er greit å følge med på vekta.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 han har gått fint opp i vekt til nå i allefall. Han veide 2661g da vi dro hjem fra sykhuset(etter 2 uker på nyfødt intensiv) og på torsdag var det 1,5 uke siden og da veide han 3005g. tenkte litt på natta ja. Nå går det ikke mer enn max 4 timer på dagen mellom måltidene(vekker han om det går så lenge), men hva med natta? her for en stund siden gikk det 6 timer! bråvåknet av at "herregud han har jo ikke spist i natt".. hehe..
abella Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Hvis han legger fint på seg og spiser såpass ofte om dagen kan han sikkert greie en 6-timers periode om natta. Nyt søvnen din du!
lykkelig-mamma:-) Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Jenta mi sov 8 timer i strekk fra hun var ca 1 uke....la veldig lite på seg, men helsesøster mente at jeg bare skulle la henne sove di timene i strekk....
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2010 han sover sjelden mange timer i strekk, men om det skulle skje så trenger jeg ikke få helt panikk liksom? hehe.. han har som sagt sovet 6 timer en gang..
ღMadame_mim ღ Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Bare la han sove. Han våkner dersom han er sulten!! Vesla her kan fint sove 7-8 timer i strekk på natten uten mat. Det har kun gjort fra hun var nyfødt. Hun er nå 6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå