Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 gutten min er 20 mnd,vi bader han annenhverdag,er det for mye? Han går i barnehagen hver dag,og man blir jo ikke akkurat rein av å være der.. hva gjør dere? jeg smører han godt over hele kroppen etterpå med a-creme
CMH Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Varierer, men ca 2-3 ggr per uke. Atopiker og.. Bader med olje
<3 Har verdens vakreste gutt<3 Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 våres bader 2ganger i uka. fikk beskjed av hs og ikke bade han oftere(Hvis ikke ordentlig behov da seff) men de hadde visst lett for og bli ekstra tørre i huden hvis de badet for mye..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Vår prins på 16mnd bader kun 1gang i uka (helgebad:) dette fordi han slet med litt tørr hud på spesielt lårene,og helsesøster da anbefalte å bade bare 1-2 ganger i uka! Nå er huden like myk og fin over hele kroppen,uten at vi smører å styrer med noe som helst Vi dusjer han lett noen ganger iløpet av uka da,av forskjellige grunner,hender vi må vaske "skikkelig" i dusjen etter en full bæsjebleie feks og i disse sandkasse tider er det jo også til tider nødvendig å skylde barna litt før de får opp i senga si for kvelden,hvertfall her i hus :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Jeg bader jenta mi på 14 mnder annen hver dag ca
Nagilimia Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Min gutt bader også en gang i uka og da med olje. Han var masse plaget med eksem før, når vi badet annenhver dag. Eksemen er nå helt borte Ante ikke at bading hadde så mye å si for huden...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Min på 16 mnd bader ca 2 dager i uka. 1 av gangene har jeg gjerne litt skumbad i. Ingen problemer med huden. Jeg ser ikke helt noen grunn til å smøre hele kroppen om det ikke foreligger noe spesielt behov.
Lemonia Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Gutten vår er 17 mnd og har alltid badet en gang i uka. Ser ikke behovet for mer. Han går ikke i barnehagen, men leker ute nesten hver dag, men skiten er jo mest på klærne så det er ikke behov for hyppige bad av den grunn.
hurra1234 Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 ca tre ganger. Også er hun med i morgendusjen to ganger i uken. Så blir ganske ofte. Hun liker vann. Men, vi bruker aldri såpe.
Mia29 Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Fra 1 til fire ganger i uken vil jeg tippe. Litt avhengig av hvor mye makrell i tomat og annet illeluktende pålegg som befinner seg i hår, ører osv. Klut er det verste hun vet, så bad eller dusj er eneste som funker hvis hun skal bli skikkeig ren. Hun er atopiker, så vi prøver å ikke bade for ofte. Men samtidig er hun som de fleste på sin alder en skikkelig gris og vann er det gøyeste i hele verden.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Gutta har bada 1-2 ganger i uka fra de var ferske. Eldste på drøyt 2,5 elsker innimellom å bade, men har nå en skeptisk periode i forhold til å vaske håret. Så blir alt fra flere dager på rad til 1 gang i uka. Minste på snart 13mnd blir med meg når jeg skal dusje hvis det ikke er barnehagedag (3 dager), kan bli opptil annenhver dag. Bytter på med skumbad og olje ettersom hvordan huden ser ut. Smører der det er tørt, sjelden full-smøring
Slæsh84 Skrevet 3. mai 2010 #14 Skrevet 3. mai 2010 Mi er 2år og bader når det passer seg og trengs. Har anlegg for allergi så her bruker vi kun neutral...Nettopp gått fra olje til den såpa..Kjekt me skum..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #15 Skrevet 3. mai 2010 Kommer ann på hvor møkkete de er, de er i bhg hver dag og har gjerne en bøtte sand i håret eller at mellomste ahr bleia full av sand og leire. Prøver å ikke gjøre det for ofte.
Nå da? Skrevet 3. mai 2010 #16 Skrevet 3. mai 2010 Fra 1-2 ganger i uka blir det bading i baljen. Ellers så "drar vi over" vaskekluten med litt olje over kroppen hver kveld. Det er noen som sier at det første barnet bader hver dag, det andre en gang i uka og et tredje blir det tørket støv av.... =)
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #17 Skrevet 3. mai 2010 Her bader snuppa hver andre eller tredje dag, kommer an på hvor skitten hun er etter å ha vært i barnehagen. Bader henne med olje, og såpe kun på føttene for å få bort tåfis-lukta:) Smører henne så og si aldri på kroppen med noe som helst, utenom hvis hun får slike tørre flekker på huden (armene) eller i ansiktet om hun begynner å bli litt tørr der..
Underveis --> Skrevet 4. mai 2010 #18 Skrevet 4. mai 2010 Vanligvis bader han annenhver dag, men nå i det siste har han vært med i dusjen med en av oss hver morgen. Greit når han er forkjølet og full av størknet snørr ;-) 13 mnd gammel. (dessuten griser han noe aldeles forferdlig med maten og kliner seg i bakhodet med hendene, så da må det vaskes vekk med jevne mellomrom *sukk*)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #19 Skrevet 4. mai 2010 Min bader hver kveld. Hun elsker å bade, koser seg glugg i hjel i minst en halvtime hver kveld. Hun har aldri hatt en tørr flekk på kroppen.
Makko med to små gutter Skrevet 4. mai 2010 #20 Skrevet 4. mai 2010 Varierer faktisk veldig! Alt fra hver dag til max en gang i uka. Innimellom har han badedilla, og står nærmest å hamrer på dusjen (har dusj med badekar). Så får han perioder med nærmest vannskrekk...Han er inne i en fase med det siste nå. I går "badet" han med vann opp til midt på leggen, og satt på "stolen" i dusjen og lekte over en halv time... Raringen vår! Ellers blir han dusjet om han er full av bæsj/tiss. Men "ut å leke/barnehage møkka" er jo mest på hender og i ansikt og det tar vi fint med en klut :-)
lamamma Skrevet 5. mai 2010 #21 Skrevet 5. mai 2010 her i huset er det bad vær dag - gutten elsker å bade og er fast bestemt å bade vær dag etter barne-tv:D I tillegg til badekaret bader vi en gang i uka i basseng m klor med andre barn. Smører godt med locobase el a-creme etterpå. Helt fin i huden - får "ros" på bhg for myk og fin hud.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #22 Skrevet 5. mai 2010 Jenta mi på snart 2 år bader bare en gang i uken. Syns ikke hun blir så veldig skitten, så føler egentlig at det holder.
nelliik m/blå & rosa Skrevet 5. mai 2010 #23 Skrevet 5. mai 2010 Ca annenhver dag i badekaret her hjemme! Avogtil oftere, avogtil sjeldnere. Fordi han elsker å bade og nyter det max ) Herlig å se slik glede! Han er 18 mnd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #24 Skrevet 5. mai 2010 Som regel en gang i uka, og da oftest i helgen. Er det behov eller hvis vi skal noe spesielt hvor han skal være pyntet og fin, bader vi han utenom denne ene gangen i uka. Men nå er han bare 12 måneder og går ikke i barnehage og derfor blir han ikke så skitten. Kluten funker fint til daglig rengjøring. Han har også litt eksem, men nå som vi bader han med olje og smører godt med fet krem morgen og kveld og etter bad, så er huden hans helt fin og myk.
Indigo 08-10-13 Skrevet 7. mai 2010 #25 Skrevet 7. mai 2010 Bader ca. annenhver dag, og annenhverdag får han leke med dusjstrålen (dusjer seg selv - veldig gøy!). 18 mnd og elsker å bade/dusje. Skal bestandig bli med meg i dusjen etter jobb. Så da får han følge med. Vi har stor dusj, bygd om badstua til dusjrom med 2 dusjer, så plenty av plass for han å leke rundt. Veldig lettvint å bare slippe han til når jeg selv tar meg en dusj, to fluer i en smekk;) Gutten har i utg.punktet litt tørr hud etter meg, men med masse olje i badevannet holder huden seg perfekt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå