ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 er litt usikker på om sjarmtrollet her er litt tung egentlig... Skal på kontroll 18. mai, så er spent.... Men var å veide og målte rundt den 6. mars, og da veide han 11 kg og var 75,5 cm.... Og på vei ut av vekstkurven sin... Hadde gjort et veldig sprang nesten loddrett på percentilen! Mye eller akkurat passe tro?? Har redusert litt på matmengden etter det. Fordi vi tror han egentlig spiser mer enn han egentlig trenger. Han slutter aldri å gape, spiser fordi det er godt selv om han egentlig er mett... Andre store gutter?
Gulosten™ Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Min er 10 kg, og 8 mnd. Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Håper du konfererte med helsepersonell før du begynte å kutte ut mat til han..
Gjest MariRari Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Mine var 12,9 og 13,4 kg. Husker ikke helt lengden, men over 80 cm.
Koala *g07* Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Tror ikke jeg hadde bekymra meg så mye. Er han i aktivitet? Uansett så er dette alderen hvor vekt stagnerer noe vil jeg tro, så fort de blir mer mobile. Min gutt startet tidlig å gå, og stagnerte dermed tidlig på vekta. Han var vel rundt 9 kg på 1 års kontrollen, og 76-77 cm lang.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2010 Ja, vi snakket om det da jeg veide han. Han skulle iallefall IKKE ha mer mat, og vi skulle være forsiktig med hva han fikk. Dessuten skulle vi se etter om han egentlig ga tegn til å være mett selv om han fortsatt ville ha mer mat. Og det er ikke så mye vi har redusert. Redusert 20 ml på kveldsgrøten og har begynt å se tegn på at han er mett, og stopper da, selv om han gaper videre. Men han overspiste til middag her en dag, og ble skikkelig grinete etterpå... Og det er litt lengre intervaller mellom måltidene nå; 3-4 timer. Før så kunne han få frokost kl 8, mellommåltid kl 10, lunsj kl 12, mellommåltid kl 14, middag kl 16 og kveldsmat kl 18.30. Og disse to mellommåltidene får han heller ikke lenger, og vi ser at han ikke trenger dem. Han er egentlig en blidere og mer aktiv gutt nå, og det tror jeg er fordi han ikke er så full av mat hele tiden....
Sånn kan det gå Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Vekt i forhold til høyde høres helt fin ut synes jeg. Da minsten vår var 7 mnd var han 74 cm og 11340 gr.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2010 Joda, han er aktiv så det holder, men går ikke enda ved egen hjelp. Men han er god og rund likevel
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Begge mine var ca 12 kg og 82 cm. Utenfor kurven, men er nå to flotte gutter på 3,5 år og 5,5 år som er lange og passe slanke
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Vår lille knert var 73 cm og 9 kg på 1-årskontrollen. Følger sin egen kurve, så da er jeg fornøyd! Er ikke alltid så lett å se når disse søte små er mette, men bra at dere ser det bedre på ham nå!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2010 Hehe, nei, ikke greit dette. Noen sliter med å få bana til å spise, og vi sliter med en som kunne spist absolutt hele tiden... Er ikke alltid like greit det heller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå