miheno Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Venter mitt tredje barn og hører så mye rart om fødselen av nr 3. Første fødsel var vond men ok, andre fødsel var et mareritt. Nå gruer jeg meg til nummer tre og lurer på om dere har noen erfaringer å dele.
Trollemor og snuppa! Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Tror det er veldig forskjellig.. Synes det er rart at det skal være noen fasit på det? Ville nå tro at statistisk sett er fødsel nr tre er lettere enn første? )
*Lissi* Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Var veldig spent siden jejg hadde hørt at nummer 3 er en luring. Våknet klokken 07.00 og 08.50 var gutten vår født. Kjapt og greit:-) Lykke til!
Fire småtroll Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Vet ikke helt om jeg skal svare siden mitt tredje barn var mitt største og ble sittende fast i skulderen... Men kan jo svare uten å ta med så mye om akkurat den delen I tredje svangerskapet sank magen ned tidlig, jeg hadde mye kynnere og maserier, i uke 37 var jeg allerede helt moden og hadde 2-3 cm åpning. Siden vi visste at barnet var stort strippet jordmor meg da jeg var på kontroll i begynnelsen av uke 37. Jordmor var ikke heeelt fornøyd med pulsen til barnet så hun sendte meg til en for-sikkerhets-skyld kontroll på sykehuset for ctg. Legene der var enige med jordmor og tok vannet, jeg var jo åpen. Jeg fikk rier, og etter 4-5 timer hadde jeg 5 cm åpning. De satte meg på drypp for å få fortgang og det ble det. 5 timer etter at de satte på dryppet var jenta ute. Vanskelig avslutning siden hun var 4858g og bredskuldret, hun satt fast en stund der. For min del den fødselen som sleit meg minst ut, jeg var pigg og i fin form etterpå. Ble sydd litt, men ikke mer enn at jordmor fikset det. Den vondeste avslutningen av mine tre fødsler, men absolutt den korteste og minst utmattende av dem.
Gjest amandine Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Tredje var lett som en plett og jeg var hjemme igjen i storform noen få timer etter. Han kom som en kule på null svisj, men 17 dager over termindato.. Laaange dager! Tredje og siste gjør at jeg totalt sitter igjen med oppfatningen av at det er skikkelig moro å føde, hvor sykt det nå enn høres ut;) Lykke til!
Kystrøya Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Har óg hørt mye om den beryktede fødsel nr 3; a den visstnok er en skikkelig luring. Eldste kom etter 30 timer med rier, 10 dager over termin. Vannet ble tatt og fikk drypp på slutten pga livmortappen var opphovnet og hun stanget mot den. Den lengste og mest utmattende fødselen. Nr 2 kom 8 dager over termin. Ca 10-11 timer fra første rie. En kjempeflott fødsel. Nr 3 kom 10 dager før termin. 2,5 time fra første rie til han var ute. Ble født i ambulansen, 10 min hjemmefra, 10 min unna sykehuset. Den mest intense fødselen.
Ugl@ Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Kortere, men litt mer intens på slutten synes jeg, men var trolig pga at det var mye tøffere svangerskap, pluss at jeg hadde lett svangerskaps forgiftning...så hadde trusel om at det kunne ende i hastesnitt hengene over hodet hele fødselen...men gikk greit til slutt heldigvis :-)
Marbella Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Skal ikke skremme deg men min tredje var en luring.....Brukte 6 timer på første, 2 timer på nummer 2 . På nummer 3 gikk vannet 1 uke før terminen, hadde 2 cm åpning i to dager og de måtte sette igang fødselen etter to døgn med rier som ikke ga meg mere åpning....aldri mere:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Nummer tre er en luring har jeg fått høre... nr tre her var veldig prematur, og det var ikke noen av de andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå