Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 6-åringen vår våkner i 6-tida hver morgen, og går da ned og ser på tv, mens vi andre sover litt til. Lillesøster våkner stort sett samtidig med oss, men av og til våkner hun også tidlig og går ned og ser på tv med storesøster (disney channel). Er det uforsvarlig å la seksåringen være alene i 1. etasje mens vi sover i 2. etasje i 1-2 timer? Hun vet jo hvor hun finner oss hvis det skulle være noe, og vi hører jo hvis hun gråter eller begynner og bråke mye... Hva gjør dere? Er så deilig å sove litt lengre i helgene... Har ikke lyst til å stå opp kl. 6...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 En 6-åring greier seg vel fint. Men de er jo forskjellige...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Nå er ikke mine barn så store ennå, men jeg akter å gjøre nøyaktig som dere når de bare blir store nok. En 6 åring burde klare å si fra om det er noe.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Du tuller nå sant? Hva i all verden mener du skulle kunne være uforsvarlig med det?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Det spørs vel mye på ungen. Eldste har stått opp alene i helger og slikt fra han var 4-5. Nå står begge ungene opp alene innimellom, minste er 4 år, og har stått opp med broren som er 5 år eldre i 1 års tid. I begynnelsen når hun pleide å stå opp "alene" så var det snakk om 1/2 time max.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Hvis din 6-åring liker å leke med kniver så er det uforsvarlig. hehe. Nei det går vel fint det. Jeg er mer interessert i å høre hvor gammel lillesøsteren er.. En 6åring er ingen god barnevakt.. Jeg har to jenter på 4 og 7 år. De kan våkne 2 timer før vi står opp. De leker og leker og ser litt på tv, og blir pottesur når vi står opp og drar de med oss på badet..hehe.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Nå bor vi på en flate, men vår datter har sittet oppe selv siden hun var hvertfall tre år, kanskje enda mindre. Hun våkner mellom 5 og 6 HVER eneste dag uansett når hun legger seg og det klarer bare ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har lært treåringen hvordan hun slår på tven og finner frem rette kanalen... ah, takke seg til disney playhouse.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 skulle ikke være anonym (22:43)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Datra mi på 2 og et halvt er oppe for seg selv om mårran, så det tror jeg en 6åring skal klare. Hu vokner tiidlig, så står jg opp med hu, slår på tv'en, og lager mat til hu, så går jeg og legger meg igjen. Ikke noe problem det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Da datteren min var yngre (fra ca 4 års alderen tror jeg), så satte jeg kanalen på Disney Channel før jeg gikk og la meg, på den måten var det bare å trykke på on-knappen på TVen for henne når hun sto opp, og jeg kunne halvsove litt ekstra.. Nå er hun 9 år snart, og sover gjerne lengre enn meg i helgene..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Hun er 3 1/2 - og egentlig mer fornuftig enn seksåringen, så bekymrer meg ikke for henne... Seksåringen derimot er mer uvøren og umoden og har noen merkelige innfall innimellom, men skjønner jo mye også... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå