Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 hva bruker dere det til? Altså jeg er interessert i å prøve linser, men aner ikke hva det kan brukes i eller til. Og hvilke typer/farger linse brukes til hva? er det forskjell på smaken eller konsistensen? Eller ulik tilberedning?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Det er mange bruksområder, men jeg bruker mest linser i supper. F. eks gulrot og brokkolisuppe, etter at jeg har kjørt sammen alt med stavmikseren så tilsetter jeg grønne linser (forhåndskokte). Mange linser må ligge i bløt over natta, men ikke alle. Det står på pakken Dra i en helsekostbutikk eller asiatisk matbutikk, og se på utvalget, det er enormt
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Det finnes mange gode oppskrifter på nettet med linser. Jeg bruker mange forskjellige typer. Rød linser er kjempegod i supper. Grønne kan du koke å ha i salater og er også godt i supper og gryter. Linser kan anbefales på det varmeste, det er sungt ,godt og billig (dersom du kjøper de i innvandrerbutikker)
jordbærsjokolade Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Jeg bruker linser mye i supper feks, jeg bruker de litt om hverandre og må inrømme at jeg ikke kjenner særlig forskjell i smak. Eller jeg kan lage en slags mos som jeg krydrer med det som passer til resten av maten, da spiser jeg det i stedet for kjøtt, feks i fahitas. Jeg koker linsene i vann i ca 15 min, har i litt appelsinjuice og kanel + salt og pepper, koker det skikkelig inn slik at du får en mos, er super godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå