Gå til innhold

Eksamen som skal være max 10 sider, hvor mange sider er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hjemmeeksamen i helga, den skal være på max 10 sider, jeg har skrevet bare 6, men føler at vis jeg skal "dra" det ut mer så blir det for ukonkret. Er 6 sider bra nok når jeg føler jeg har svart bra og grundig på spørsmålene?

Skrevet

Nei, det holder ikke i mine øyne å ligge på neste halvparten av maks. Bør ligge tett oppunder 10 sider, men ikke over.

Skrevet

Rart at dere har fått oppgitt antall sider.. Kommer jo veldig an på skriftstørrelse, mellomrom/ avsnitt o.l. da..

Det som er vanlig er å få oppgitt i antall ord og at man kan gå +- 10% utover det...

Skrevet

Ikke fyll det opp med dritt i alle fall. 6 sider er tilstrekkelig om det du skriver er kvalitet.

Skrevet

I "ordentlige" eksamener pleier skriftstørrelse, linjeavstand og størrelse på marg være angitt på oppgaveteksten.

Skrevet

Det er oppgitt skrifstørrelse,type og linjeavstand som vi skal bruke ja.

HI

Skrevet

Jeg synes det hørtes litt lite ut med 6 sider når det ikke skal overskride 10 sider, men jeg vet jo ikke hva du skriver om;) Hvis det finnes "fasitsvar" på det du skriver om har vel ikke sideantallet så mye å si.

Skrevet

Vil ikke si at det finnes fasitsvar på dette nei, det er å analysere en situasjon, komme med problemstillinger og gi svar/anbefalinger på disse. Så er jo mye egen drøfting. Men jeg skal prøve å skrive litt lenger, men føler ofte det at det blir bare mye "prat" som gjør oppgaven mer uformell..

HI

Skrevet

Jeg ville nok forsøkt å finne mer stoff, vinkle oppgaven annerledes, eller tenkt på nye måter for å få til litt mer enn 6 sider. Husk at dette er din måte å vise hva du kan på. Å levere inn 6 sider blir da å utnytte denne sjansen dårlig vil jeg si...

Kanskje du har oversett noe i oppgaveteksten, eller noe mellom linjene? Eller, går det an å problematisere i større grad enn du har gjort? det er jo ikke sikkert du trenger å bringe inn mer stoff, men kanskje være kritisk til deg selv, til teorier o.l. for å få i gang en god drøfting i oppgaven din.

Skrevet

Kan jeg da spørre hva slags studier det er og sånn ca hva oppgaven går ut på. Jeg har selv gått sosionom og hatt maaaange analyseoppgaver. Da måtte vi alltid skrive i lange baner om etikk (faglig, hva det gikk ut på osv). Hadde alltid problemer med å begrense sideantall:/

Skrevet

Økonomistuder, personalledelse, går ut på personalplanlegging og personalpolitikk.

Har tidligere ofte skrevet "for mye", men har de siste årene på høyskole lært meg og skrive veldig konkret, så da blir det ofte nesten for lite.. Får vel prøve å finne fram gamle vaner..;-)

Skrevet

Takk for svar! flere? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...