mamma >to gull Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Evt viser den lavere eller høyere? Klarer ikke helt stole på den jeg, men det er jo slik du bruker på legekontoret...
surremus Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Det eneste som gir et helt nøyaktig resultat er måling i stumpen. I øret viser det lavere kropstempratur....Litt snodig at det brukes på legekontorer! Det er nå det jeg er blitt fortalt på apoteket, og det som står på bruksanvisninger på febermålere. Jeg var innom apoteket for å spørre etter en smokk som er på markede som man kan måle feber med, men ble fortalt at den ville ikke apoteket selge siden det ga så unøyaktig resultat, sånn det også var med de som ble målt i øret... Så vi måler i stumpen dersom vi føler feberen er veldig høy.
mamma >to gull Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 oki, da skal jeg få målt han i stumpen, han hater det, men må likevel inn "der" for å putte inn en paracet. Han hadde 38.6 kvart over 6 og 39 for en halvtime siden, så da er det nok enda mer enn det. Han er veldig varm,men sover nå, så får vente til han våkner..
surremus Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Isj, den feberen er ikke god Synd det er helt forferdelig når tulla får feber, og jeg kjenner at jeg blir så usikker når varmen stiger... Masse lykke til og masse god bedring!!!!! ))
mamma >to gull Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2010 ja, uff, ikke noe særlig når de små blir syke. Men det skal jo være bra å ha feber da, og så lenge allmentilstanden er nogenlunde grei så går det jo veldig greit:-)
Voilà Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Jeg stoler heller på den i øret enn den på pannen..!
lille sprelle Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 på meg viser begge deler det samme, men det er visst ikke nødvendigvis til å stole på. Jeg vet det, fordi de målte tempen på meg utallige ganger på sh på snuppa målte de under armen på sykehuset (pre- og dysmatur). De la til en halv grad
firemerkersmør Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Synes den i øret fungerer perfekt. Vi måler 36,5 der når vi er friske, og korrigerer i forhold til det.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Finnes ikke bra de termometerene der!! Jeg måle ei jente med tydelig feber engang akkurat på samme måten 7 ganger etterhverandre og temperaturen gikk fra rundt 35.8 til rundt 39. Til og med doktorer og de på legevakta anbefaler rektal måling for det er det som er mest nøyaktig!
Neijasså... Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Vårt (Braun Thermoscan) måler 37.0 på friske barn og voksne, og er veldig nøyaktig ved feber, har jeg inntrykk av. Kontrollmåler alltid i begge ører, og får alltid så godt som samme verdi.
Gjest ->>- Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Det er litt individuelt. Ting som ørevoks, spesielt små eller kronglete øreganger osv. kan gi kunstig lav temperatur ved øremåling. Hos vår familie er øretermometeret nøyaktig. Jeg har testet det på andre (svært små barn) hvor det hos noen ikke var nøyaktig.
thricane Skrevet 3. mai 2010 #12 Skrevet 3. mai 2010 den viser lavere. jeg bruker øremåleren som "statussjekk" og er feberen høy, dobbeltsjekker jeg med vanlig termometer i endetarmen. tar alltid 3 eller flere målinger i øra, og måler i begge ørene. har funnet ut at jeg nesten alltid havner på 0,4 høyere når jeg måler i endetarmen mot den høyeste av de 3 målingene i øra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå