Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg trenger litt input og tanker fra dere andre når det gjelder å prøve på nr 2 nå i nærmeste framtid. Jeg har en datter sammen med samboer som nå er 16 mnd. Jeg har hormonspiral for øyeblikket, men samboer har et STERKT ønske om at jeg skal ta den ut. Jeg er så splittet på ønske om nr 2. Fordi jeg har veldig lyst på en til baby, men det er så mye som sier meg imot. For det første skal jeg begynne på lærerskolen til høsten. Jeg har en datter med alvorlig astma og er veldig redd for at hun skal bli like syk neste vinter som hun var denne vinteren. Og tanken på da å være (høy)gravid skremmer meg. Like mye som tanken på at neste baby også vil få like mye pusteproblemer som jenta vår nå har.

Samboer vil så veldig gjerne at det ikke skal være så stor aldersforskjell mellom dem og at vi liksom skal være ferdig med den "babygreia" tidligst muligt. Jeg vil vente litt å se an astmaen til datteren vår og se om den utvikler seg til det bedre, slik at vi kan gi henne vår fulle oppmerksomhet under sykehusoppholdene. Jeg vil vente pga studier. Jeg vil vente til datteren vår er bleietørr og kanskje forstår litt mer av at mamma er gravid. osv.osv. Samboer sier hele tiden: hva er det vi venter på? vi har jo allerede en....Jeg vet ikke jeg. Er det jeg som er dum eller er det greit og vente litt til?

Hilsen en som veldig gjerne vil være gravid og få en liten til...bare ikke akkorat nå...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, her er det mannen som har holdt litt igjen, og nå er det litt meg, og det er pga helsa ofr oss begge.

Men jeg vil aldri tvinge mannen min. Barn er noe vi skal være enige om og synes mannen din pent får vente litt :) Selv om jeg støtter mannen din om å ha de nærme hverandre. Jeg synes nå ikke det bør spille så stor rolle for mannen din om dere får ny baby i februar eller mai. Hvis dere får i mai, så er du jo ikke høygravid midt på vinteren. Neste år vil også alt gå mye bedre fordi dere vil kjenne sykdommen til jenta deres bedre og derfor klare å forebygge i mye større grad :) Jenta de vil nok kansje ikke være bleie fri, men man vet jo ikke om de er 2,5 eller 3,5 år når de er bleiefrie...

Skrevet

Ja, du har jo et poeng der :) Jeg har veldig lyst på en liten til, men vil bare ikke gi meg ut på noe som jeg senere vil angre på at jeg gjorde...Vil jo aldri angre på et barn, men tidspunktet kunne kanskje vært annerledes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...