surremus Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Jeg ville kjøpt 86, så har du den litt.... Jeg kjøpte Reflex sin parkdress nå nylig og måtte ha str 92 til mi tulle på halvannet og rundt 85 cm. Str 86 gikk, men da ble det litt snaut over ryggen når hun satte seg ned på huk. Nå skal det sies at hun har lengden sin i overkroppen og derfor krever litt str str, men uansett Str 92 er helt perfekt og vil passe ut hele denne sesongen Forøvrig veldig fornøyd med Reflex sin parkdress )))
Lovemelikeyoudo Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 hmmm..takk for svar, men 86 blir nok aaaaaaaltfor stort. Hun er tross alt bare 6 mnd;) Jeg trenger en hun kan bruke med en gang;)
surremus Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Ah, jeg tenkte feil )) Jeg mente str 80, jeg tenkte at 86 var ett år )) 86 blir nok way too big, ja *ler* Hun er jo en lang 6 mnd, er hun ikke? ))) Det har hu lille mi vært og, selvom jeg ikke husker hvor lang hun var når hun var 1/2 år... Hmmmm! Jeg MÅ finne det helsekortet!!!!! Jaja, lykke til! *sssss*
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Da ville jeg nok kjøpt str 80, er ubehagelig for de små å gå med dresser som er altfor store, iallefall når de bare kryper. Regner ikke med en 6mnd gammel baby går enda, hehe:) Det er forskjell på størrelsene, så du må nesten se det litt an:) Selv har vi Reflex sin parkdress, i str 86 på snuppa på 74cm (15 mnd) og den passer veldig fint faktisk. 80 så altfor liten ut:)
lille sprelle Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Hadde kjøpt i 80. Men Wow - så stor! Snuppa brukte 74 frem til 1,5 år!
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Oi, en kjempelang jente eller? Min var 72 cm på 1 års kontrollen og hun brukte reimadress i str 74 den høsten/vinteren hun var 1-1,5 år og hadde god plass i den. Men siden jenta di allerede er 76 cm og de fortsatt vokser fort i den alderen ville jeg tatt str 80 til henne. Det går an å brette opp litt hvis armene er litt lange, og det gjør ingenting om det er litt "posete" på beina. Bedre enn at den er kort og vond å røre seg i. Men det spørs om den fremdeles passer til høsten da siden hun alt er så lang. Men det gjør jo ikke noe, det går an å selge den på finn og kjøpe større!
Lovemelikeyoudo Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2010 hmmm...sjekke at det virkelig var 76 cm hun er, og ja det stemmer. Men hun er ikke over gjennomsnittet lang altså! Helsesøstern viser grafen hver gang og hun er ikke spes lang, men ganske stor. Rett under 10 kg;)
surremus Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Sier HS det? Nesten litt rart, siden tulla di er ganske lang? Men det kan jo være at din tulle følger sin egen kurve helt perfekt Slik er det iallefall med snuppa mi )) Jeg fant helsekortet hennes (!!!!!!!) og ser at mi var 75 cm og 10 kg da hun var 7-8 mnd, og jenta vår ER lang! Og det har HS sagt hele tiden, men at hun følger sin kurve helt fint )))) Hun var forresten 82,5 cm da hun var 13 mnd, det skal bli spennende å måle henne nå til uka! Hvor lang var hun da hun ble født? Jeg syns dette er kjempe artig å snakke om *ler'
Lovemelikeyoudo Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2010 Ja, HS sier det;) Hun var 50 cm når hun ble født!
PrøvLykken Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Reflexdressen i 86 er akkurat passe til dattera mi. Hun er snart 3 år og litt over 90 cm... Syns både Reima og Refleks er store i størrelsen. Samtidig er det greit å brette opp sånne tynne dresser, så det gjør ingenting om de er litt romslige. De vokser jo fort i den alderen. (Hun var forresten 74 cm og 8,8 kg da hun var 1 år. Det var to cm under gjennomsnittet fikk vi vite...)
surremus Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Er 76 cm ved 1 år gjennomsnittet??? Oj.... Tulla mi var 80 cm da hun var ett år....
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 Hun er vel litt over gjennomsnittet, men det er jo ingenting galt med det. Min er litt under gjennomsnittet og har vokst slik: 6 mnd: 65 cm 12 mnd: 72 cm 24 mnd: 84 cm 2 år og 8 mnd: 86 cm
surremus Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Hei igjen!! Nå har vi vært på 1,5 år sjekk, og lille tulla er hele 88 cm lang! ))
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Reima sine dresser er kjempestore. Bop brukte vinterdressen sin i 80 helt frem til påsken og hun er rundt 85-86 cm og fyller snart 3 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå