Himmel og hav Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Mannen min skulle kjøpe squash her om dagen, men klarte kunststykket å komme hjem med to auberginer istedet. Jeg har aldri fått dreisen på aubergine, selv om jeg synes det smaker nydelig når jeg får det på restaurant. Kan noen dele med seg en god oppskrift med aubergine, med idiotsikker tilberedelsesmåte? Takk :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Kjempegodt å steke dem i ovnen i skiver , sammen med f.eks poteter, hvitløk osv som tilbehør til kylling eller annet kjøtt. Lurt å strø skivene med litt salt 15-20 min før steking så noe av vannet trekker ut. Det er også veldig godt med fylte, ovnsstekte auberginer: Del auberginene i to, og kok dem til de er møre. Ta dem opp av vannet, og fjern en del av innmaten med skje og hakk opp. Stek kjøttdeig, løk og hvitløk. Bland i tomatpure el boks med tomater. Kanskje litt av en buljongterning. Friske urter, timian, basilikum eller lignende. Bland i innmaten du tok ut fra auberginene. Fyll auberginene med fyllet, og strø ost over. Sett i ovnen på ca 200 grader, og stek til osten er smeltet og det ser ferdig ut. Pleier bare å ha salat til.
Himmel og hav Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2010 Tusen takk! De fylte hørtes gode ut! Omtrent hvor lenge koker du de? Skal det salt i kokevannet?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Husker ikke helt jeg altså... Er vel ca + - 10 minutter. Bare stikk en gaffel i dem så kjenner du fort om de er møre. Du kan gjerne ha litt salt i vannet. Glemte også å skrive salt og pepper i kjøttblandingen. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå