Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Jeg har vært tidsbegrensa uføretrygdet i mange år nå, og venter svar på om jeg får permanent uføretrygd i løpet av de neste 3 mndr, noe jeg er meget sikker på at jeg får invilget. For en mnd siden fikk jeg brev om at mitt vedtak er endret til arbeidsavklaringspenger i
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 (dumme katt trykka enter for meg mens jeg skrev. hihi) de har altså endret det til aap i søknadsperioden. Hvilke rettigheter har jeg om jeg får invilget uføretrygd? Engansstønad? Og hvis ikke, ville jeg hatt bedre vilkår om de lot mitt gamle vetak gå ut, og ikke endret det til aap? Håper noen kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 AAP gir rett til foreldrepenger - det gjør ikke uføreytelse (eller TU). Er litt usikker på hvordan det er når du går på overgangesregler 8det gjør du jo siden TU ble konvertert til AAP. TROR kanskje du da følger gamer regler (hvor UY/TU kun gir rett til engangsstønad). Sjekk med NAV - de kan sikkert gi det et klarere svar.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Tidsbegrenset uførestønad får man ikke lenger. Du går derfor over på AAP mens du venter på svar på søknaden din om permanent uførestønad, om du vil eller ei. Dersom du får innvilget uførestønad er det det du har å rutte med uavhengig av om du har "permisjon" eller ei. Dersom du fortsetter på AAP får du foreldrepenger av denne søtnaden mens du har permisjon. Engangsstønad får du ikke uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå