Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #26 Skrevet 4. mai 2010 Sku likt å visst hvem som dytter denne Arti... Men nå har jeg altså diskutert dette rundt omkring og med alle jeg har truffet omtrent og alle er enige med meg; Nordlendinger er folk nord for Trondheim og har INGENTING med Norland å gjøre. Akkurat som Sørlendinger er alle sør for Trondheim og ikke nødvendigvis noen fra Sørlandet f.eks... MEN til alle som lurer så er det altså slik det er... Vil noen motsi meg så gjerne skriv hvor omtrent i landet du er fra samtidig.... HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #28 Skrevet 5. mai 2010 Haha! Jeg skulle også skrive om Nordlandet i kristiansund, men det var det jo allerede ei som hadde gjort! Altså Nordlandet ligger i byen Kristiansund, sør for Trondheim, så nå vet alle det! Har selv bodd på "alle landene" i tur og orden Nordlandet, Innlandet, Gommalandet og Kirklandet! Men nå bor jeg i Bergen da Savner ballbyn!!!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #29 Skrevet 5. mai 2010 Nordlendinger er fra Nordland go Troms, mens finnmarkinger er fra Finnmark. Er ikke disse to fra Finnmark, da?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #30 Skrevet 5. mai 2010 Det er ingenting som heter "tromsværing", vi heter nordlendinger vi som er fra Troms.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #31 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er nordlending, og i fra Nordland. Selv om du har diskutert det rundt (du er visst ikke herfra) så betyr det ikke at du har rett, for du spør jo folk som ikke har peiling. Hi skaff deg ei bok som inneholder litt kunnskap, will you?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå