Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Har bl.a lagt merke til at de på Farmen sier at Silje og Leif Birger er fra Nordlandet.. F.eks sa Simon at han varr kjempelei av "nordlandsfolket" en dag... Det høres jo helt idiotisk ut... Hadde man vært fra Nordland så kanksje... Ellers så bor vi her oppe i Nord-Norge. Og er nordlenninger... Ikke nordlandsfolk...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 VAR ikk meningen å skrive varr.. Ren tastefeil, før noen arresterer meg
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Vet vel du som er derfra, eller har du tidlig demens
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 De er jo ikke nordlenninger heller, de er finnmarkinger. Nordlenninger er personer fra Nordland fylke!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Enig med deg, men det er jo desverre slik søringene ser på oss som bor nord for trondhjem. De er jo faktisk finnmarkinger begge 2.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 He-he-he.. Innmari komisk det der. Alle sør for Trondheim tror at alt nord for Trondheim er nordland! De har ikke skjønt at nordland et et fylke, troms er et fylke og finnmark er et fylke! Leif Birger og Silje er fra finnmark! Sånn, det var dagens geografiundervisning:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Nei nordlenninger er fra Nord-Norge et sted, mens "nordlandsfolk", eller hva det er dere kaller oss, vil jeg tro er fra Nordland fylke.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Nordlenninger er fra nord i landet. Så enkelt er det. Er selv fra troms, og jeg er nordlenning, og det er jo noe alle vet. Nordlandsfolket vil jo i så tilfelle betegne folk fra nordland, og som flere sier er Silje og Leif Birger fra finnmark. Men nordlenninger der i mot er en fellesbetegnelse på alle fra nordnorge. Man kan jo sikkert krangle på at det ville passe bedre på kun nordland, men slik er det ikke. Skulle vi andre hett nordnorskinger? haha Nei det går nok ikke det. Det er logisk, på samme måte som østlenninger og vestlenninger. Vestlenninger kommer ikke fra vestfold. Get it?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Dere norlendinger kaller jo alle sør for Trondheim før søringer, så jeg skjønner ikke helt hva det er du maser for? Jeg er vestlending, ikke søring..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Ja, søringer... Ikke sørlandsfolk.. Det ville vært noen fra "Det glade Sørland" isåfall... Selv om det ikke kunne falt meg inn å sagt sørlandsfolk... Dere skjønner at vi nordlenninger vi kan faktisk litt geografi... Vi bryr oss ikke bare om det som er nord for Trondheim.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 At det går an.. vi driter i dere nordlendinger, oki?
soleia Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 Har altid lurt litt på det der. Folk frå Nordland og Finnmark er jo greit, dei kan kallast Nordlendingar og Finnmarkingar. Men folk frå Troms, eg veit ikkje noko anna å kalle dei enn nordlendingar dei og. Så er det slik at me kan kalle alle nord for Trøndelag for Nordlendingar?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 Nordlendinger kommer fra Nordland fylke! Finnmarkinger fra Finnmark, folk fra Troms kaller seg noget misvisende nordlendinger, men sikker mest fordi de egentlig tilhørte Nordland inntil for ca 220 år siden..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 Ja, så du ble vant til å kalle dem det den gangen liksom...?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #20 Skrevet 2. mai 2010 Nei, det stemmer ikke. Det er total vranglære det du kommer med nå! Finnmarking Tromsværing Nordlending Enkelt og greit! Greit at uttrykkene blir blanda, noe de ikke skal, men rett er det ikke!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #21 Skrevet 2. mai 2010 Nordlandet er en betegnelse på en av øyene i Kristiansund i hvertfall....
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #22 Skrevet 2. mai 2010 Ååå, så det er der nordlansfolket bor Da tror jeg mange søringer tror det bor veeeeeldig mange på den øya.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #23 Skrevet 2. mai 2010 Åkke som - Folk nord for Trondheim er et herlig folkeslag, og jeg personlig synes humoren deres er gull og jeg har heldigvis mange venninner fra både Troms og Nordland. Vær stolt av opphavet. Med rette:) Hilsen nordvestlending
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #24 Skrevet 2. mai 2010 Nordlandet er en av de fire øyene som utgjør Kristiansund. Kirkelandet, Innlandet, Gomalandet og NORDLANDET. Så vet vi det. Nordlandsfolket er de som er bosatt på Nordlandet..Jeg er også kjempelei Nordlandsfolket av og til, og synes de har ei rævschtøgg dialekt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå