Gå til innhold

Heihei på dere! Ny her med spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 22 år som er samboer med en på 23. Han er ferdig utdannet og jobber som snekker, jeg er student.

Jeg er ferdig på høyskolen nå i mai, men skal gå videre på skole og skal ta et årsstudium og studere to fag samtidig. Jeg minnes at jeg har hørt det at det går veldig fint å få barn midt i studiene, en bare "hopper av" litt før barnet blir født, og "hopper på" igjen etter et år, og fortsetter på studiene igjen. Og da får man penger fra Lånekassen hvis man får barn i studiene?

Vi har bestemt at hvis dette er slik vi tror det er, så satser vi på en liten en mens jeg går årsstudiumet :) Utrolig gøy! Gleder meg veldig, for har vært babysyk i maaange år :P Vi har vært sammen i snart 8 år, og føler at nå er det på tide med en småtass =)

Ei i klassen min gikk av med fødselspermisjon rett før siste oppgaven på skolen min, og hun kommer tilbake neste år og hopper på igjen. Synes dette hørtes veldig bra ut jeg da :) Noen der ute som har peiling på hvor mange penger og slikt man får fra Lånekassen, eller noen som har andre tips til meg?

Takker for svar, og det skal bli hyggelig å være her med dere (forhåpentlig snart med baby i magen :D)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har fått barn i studiene og det fungerer veldig greit ;) Men hva du har krav på kommer an på endel forskjellige kriterier, men der finner du god info på lånekassens sider. Sånn ca her ; http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Fodsel/ ;)

Du må gå ut i permisjon tre uker før fødsel, og har da mulighet for 10mnd med stipend. De har en kalkulator på siden du kan bruke for å få vite eksakt hva du har krav på ;)

Lykke til!!!

Skrevet

Tusen takk for svar =) Da skal jeg gå rett inn på linken og sette i gang og sjekke det opp vettu! Flotters! Ha en fin dag videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...