Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vennene til barna mine blir våte mens de er på besøk så prøver jeg å finne noe de kan låne mens klærne deres blir hengt til tørk.

Har opplevd flere ganger at når de blir hentet så tar foreldrene av dem det lånte tøyet og kler på dem barnas halvvåte tøy. Så blir det jo jeg som står igjen med klesvasken.....

Er det bare meg som syns at de burde tatt klærne med hjem og vasket det før de leverte tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar i allefall tøyet med hjem og vasker det. Du kan jo bare si: Nei, dere skal slippe gå i vått tøy hjem, bare lever tøyet tilbake siden dere :)

Skrevet

Tja, kanskje de tenker at det er like greit å legge igjen tøyet, sånn at de ikke glemmer å levere tilbake. Du som småbarnsmor har sikkert nok å vaske på allikevel, så et par plagg fra eller til vil jeg tro spiller liten rolle.

Du kan jo be foreldrene om å sende med skift, for ofte så blir de våte når de er ute å leker.

Skrevet

Den vinkelen har jeg ikke tenkt over å se det fra engang.. Om det hadde vært meg som hadde unger med lånte klær hadde jeg spurt mammaen hva hun syntes var best. Om det var jeg som lånte ut klær hadde jeg ikke brydd meg så mye om klærne ble igjen eller ble med ungen hjem og leverte tilbake senere.

Skrevet

Her har de som har lånt tøy alltid tatt det med hjem å vasket det,men har da vært at de har tisset seg ut, henger ikke deres klær til tørk da, men legger de i en pose. men om det var sokkene/longsen, buksa og deres egne klær var tørre før de skulle gå, så hadde jeg overhodet ikke engang tenkt på å sende med de klærne de har hatt på seg en liten stund. Koster meg ikke mye å vaske 1 plagg ekstra.

Tenker dessuten slik at om de foreldrene ikke vasker klær på samme måte som jeg gjør, og kanskje i mine øyne "ødelegger" klærne med å vaske de feil, så er det bedre at jeg gjør det selv.

Skrevet

Jeg hadde faktisk likt det best om klærene ble tatt av igjen jeg. Selvsagt skal ungenfå slippe å gå i våte klær, men om de hadde vært tørre igjen så hadde det vært best å få vasket de selv:) Som hun over her skriver, jeg har min måte å vaske klær på, du har din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...