Gå til innhold

hvor mye burde jeg betale for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en bekjent, eller sønnen til en kompis av pappaen min, som jeg også kjenner skal komme hit og hjelpe meg med bilen etter på.

han skal fikse to flate hjul (enten bytte dem eller pompe dem opp) og gi strøm til et helt flatt batteri.

den har stått hele vinteren og jeg tror bare det er de to tingene som trengs og fikses.

men hva er ok betaling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja jeg vet ikke jeg :)

jeg synes det er greit å spørre rett ut hva han han kunne tenke seg å få i betaling... ofte sier folk nei du trenger ikke gjøre noe... så gir man noe uansett...

jeg lager ofte en kake til de som er glade i det og så til de jeg ikke vet hva jeg skal gi gir jeg bare penger... faktiske kostnader fra verksted - 50% eller noe i den duren...

jeg har alltid fått høre at vi gir mer enn nok men så har vi heller aldri problemer med å få hjelp når vi virkelig trenger det også...

Skrevet

Om dekka må byttes er jo det straks endel jobb da, må jo ha nye dekk og tilgang til dekkomleggingsmaskin.

Men for å bare pumpe luft og gi strøm til et batteri trenger du da ikke betale all verden! 100 lapp kanskje?

Skrevet

jeg tenkte egentlig å gi han 500, fordi hadde han ikke giddet så måtte jeg fått verkstede til å komme. og det er jo mye dyrere.

også da kan jeg jo spørre han igjen siden :P

Skrevet

Fått verkstedet til å komme????

Hjulet hadde du da skrudd av og tatt med deg ned til verkstedet. Strøm til batteriet hadde du fått ved hjelp av startklabler koblet mot naboens bil eller en starthjelp!

Eller du hadde reist innom biltema el.l i morgen og kjøp elektrisk pumpe og starthjelp!

Å tette et punktert hjul samt pumping koster omlagt 100 kr på et dekkverksted. Å bytte hjulet er jo staks en større jobb vhis du ikke allerede har nye dekk på felg liggende i garasjen.

Ang betaling, så kan du jo se litt ann hvor lang tid han bruker. 150 kr timen pleier å være grei betaling her iallefall

Skrevet

jeg kan jo ikke ta av hjulene selv og ta de med meg for å pompe de opp. hva tror du jeg er? en mann ? :D

men jeg har andre dekk liggende om han må bytte. og jeg tror ikke de er ponktert tror bare luften har gått ut pga at de har stått stille hele vinteren.

ja, og det størm. det kunne jeg sikkert fått fikset med å ringe noen (men da er vi jo like langt) og få de til og komme med startkabel og sånt.

så jeg er avhening av hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...