Gå til innhold

Erfarne mødre her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor gutt. ca 70 cm og 8 kg. Blir 5 mnd om en uke.

Slik ser dagen vår ut:

Frokost (07): Pupp

Brunsj nr 2 (0930): Pupp

Lunsj (1230): Grøt (smaksporsjon laget av mm) + 150-180 ml mme

Mellommåltid (15): Pupp/mme (fra 90 til 150 ml)

Middag (17): Grøt (samme som lunsj) + 180 ml mme

Kvelds (ca20): 210 ml mme

Får han for mye? Ser det greit ut? Er så redd jeg overforer han.

Av og til utgår ett av måltidene, men får alltid grøt to ganger. Av og til blir det til kvelds og det mellommåltidet utgår på en måte. Og andre ganger spiser han ikke all melka til lunsjen og blir fortere sulten.

Blir litt stressa av dette, men også for at jeg ikke klarte å fullamme han lengre enn til ca 3,5-4 mnd... Det plager meg mye :/ Er redd jeg skal bli tom å ikke ha mulighet til å gi han mm noe særlig lengre. Merker jo at det minker.. Jeg pumper meg flere ganger på dagtid altså.. Bruker melka i grøten og av og til får han mm istede for mme i flaska til lunsjen/mellom. Men jeg har ikke mulighet til å produsere de mengdene han krever nå... Er jeg en dårlig mor? :/ :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neimen kjære deg. En dårlig mor er du iallefall ikke..

Mener jeg leste denne innlegget for noen dager siden, fikk du ikke noe svar?

Han får jo i seg minst 600 ml mme, pluss litt pupp, pluss to grøtporsjoner..

for meg høres det mye ut, men ungen min er småspist og er straks 8 mnd og ikke fullt 8 kg enda og snart 70 cm, så vi kan nok ikke sammenligne.

Du må først og fremst ikke stresse med amminga. De aller aller fleste ungene er mer enn nok fornøyde med mme også.

Unger spiser det de vil ha, verken mer eller mindre, men noen ytterst får unger har ikke magemål.. de kjenner ikke at de blir mette.

Om du er redd for at han får for mye, så prøv å rap han oftere og ta noen pauser i spisinga, så han får kjent etter om det er nok.

Lykke til!

Skrevet

Det er aldri godt og si dette med vekt føler jeg.

Har ei lita ei på 15 mnd , når hun va småspist veide hun 9.9 kg nå som hun spiser mye har hun gått ned i vekt, og like aktiv har hun vert hele tiden..

jeg synes ikke det virket ut som mye mat,

når jenta mi var rundt den alderen så fikk hun grøt til frokost og kvelds i tillegg til 180 ml mme ellers i løpet av dagen fikk hun 180 ml melk ca hver 2-3 time.

Men så er det fleste gutter mer matvrak enn jenter. men om han spiser bra nå så ville jeg sett på det som posivtivt, han får nok en periode der han er lite intresert i mat og da har han iallefall litt og gå på:)

Skrevet

Ja, det stemmer, fikk ikke noe særlig svar, nei..

Tuusen takk for svar..

Det jeg stresser mest med angående amminga er det her at han ikke skal få i seg disse "livsviktige" antistoffene alle snakker om.. Så jeg prøver å pumpe å gi mm så mye jeg kan. Men det virker som produksjonen min daler uannsett hva jeg gjør.. Så nå prøver jeg å legge han til pupp før alle måltidene slik at produksjonen blir enda mer stimulert...

HI

Skrevet

Joda, antistoffene er viktige de. Helt klart.

Men ikke stress over dette. Jenta mi har ikke fått mm siden hun var 3 uker og har ikke vært sjuk enda (er jo straks 8 mnd).. det er et tåpelig svar altså og jeg mener ikke at du på noe vis skal slutte å amme, for alle dråper mm er viktig. Men jeg skriver det, så du ikke skal bli stressa om melka tar slutt snart.

og som den andre svarer her, så er det kjekt for ungen å ha noe å tære på om det skulle komme en dag at han ikke vil ha mat.

Det er jo mulig han regulerer dette selv om en stund, når han spiser mer grøt og begynner med middagsglass. og selv om jeg synes det hørtes litt mye ut, så er det sikkert helt vanlig, min datter er som sagt småspist.

Skrevet

jeg var altså anonym 17:14..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...