Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Har en venninne som mener vi fint kan gi dette til gutten vår på 14 mnd for å få han til å sove. Vi sliter nemlig med søvnen hans for tiden... Noen erfraringer? Står i felleskatalogen at det ikke bør gis til barn under 2 år...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Har ingen erfaring med å gi til så små barn ,men har erfaring med å gi til barn, og det er ikke en god erfaring, har aldri fått i mine barn cosylan, den er grusom på smak.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Vil du gi morfinpreparat til gutten din for at han skal sove? Snakk nå med en lege først i hvertfall da. Har dere hatt dette problemet over lengre tid, tåler dere nok å vente til dere får en legetime også. Man skal ikke gi medisin til andre enn den det er utskrevet til.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Åja. Trodde han slet med tørrhoste.. Du bør absolutt IKKE bruke det som sovemedisin! Har dere så store problemer med søvn, bør dere først snakke med legen og høre om det er grunnlag for å bruke vallergan. Blir litt lettere sjokkskadd her!!! Dope ned ungen med morfin fordi dere sliter litt med søvnen for tiden...... Hvis dere leser på felleskatalogen, så ser dere at en av bivirkningene er dårlig respirasjon, dvs ungen kan slutte å puste. Men for all del: Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 NEI. Morfinpreparater hemmer pusteevnen. Små barn har ikke velutviklet pusterefleks i utgangspunktet, og pusteevnen deres er mer utsatt enn hos voksne. Dessuten foreskrives Cosylan for hoste, og ikke søvnvansker. Uansett skal man ikke selvmedisinere på så små barn. Kontakt legen (som aldri ville gitt Cosylan for dette).
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar, jenter! Akkurat det jeg ville høre. Jeg er skeptisk til å gi medisiner til små barn, men jeg har en meget påståelig venninne. Faren hennes er lege, og hun snakket med han i stad. Da hadde han sagt at det var helt ufarlig å gi dette i små mengder til så små barn. Han fortalte også at han ga dette til venninna mi og søsknene hennes da de var barn og foreldrene skulle på fest. De er ikke fra Norge, så mulig de er litt mer løsslupne på det der borte... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå