Gå til innhold

Sende ungen i barnehage med vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke jeg HI, som driver og maser om barnehageansatte som tar med siden egen barn (måtte bare si det, siden det så ut som meg) Det var heller ikke min mening at det var det var best for de andre fire å bli smittet, men legens.

Og ja, jeg har bestemt meg (som jeg sa i siste innlegget jeg skrev) Jeg sender henne i barnehagen dersom hun fortsatt er like frisk i morgen.

hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Himmel....jaja...da ser man hvor mye DU respekterer barnehagen HI.

Skrevet

synes ikke syke barn skal i barnehage. Det kan være andre voksne som ikke har bra av å få vannkopper, gravide feks.

Jeg ble smittet av vannkopper i en alder av 25, jeg fikk hjernehinnebetennelse, og leverbetennelse som komplikasjon til det. Skumle saker. Jeg skulle absolutt ha ønsket at jeg ikke ble smittet ja. Ble noen dager på isolat på sykehuset da ja. Men det gikk nå bra. Ble frisk etter 3 uker. Men man skal tenke på andre når man sender syke barn avgårde.

Skrevet

De ansatte har hatt det (bare sånn btw) :)

Kanskje jeg kunne ringe foreldrene til de fire andre barna å spørre hva de sysn? (Eller ville det være uberrart) jeg kjenner to av dem sånn nogenlunde, men ikke de to andre.

hi

Skrevet

e det mulig, vi hadde datteren vår hjemme i nesten 2 uker pga vannkopper, første dagen hadde hun bare 1 blemme og andre dagen kansje 3, men så kom det flere å tilsammen på de 2 ukene hadde hun kansje 30prikker.

man sender ikke ett barn i bhg med vannkopper slik er det bare, akkurat så du ikke sende barnet ditt i bhg om morningen vist det har spydd kvelden før men virker frisk om morningen. ting kan smitte å nei det er ikke sikkert det er best for alle barn og få det tidlig, samme med eks personale som kan være gravid å kansje ikke bør få det. selv om gjerne de 4 andre barnene er smittet skal man alikkervell prøve å forhindre mer smitte enn nødvendig! det må du også klare å forstå.

Skrevet

Ok da, har jeg snakket med foreldrene til to av barna (de fire) Den ene ungen er syk med vannkopper, den andre er ikke syk, men foreldrene syns det var helt greit at jeg sendte jenta mi i bhg. De håpte på at sønnen skulle bli smittet uansett. Så er det to unger til da, men jeg kjenner ikke foreldrene overhodet, så vet ikke om jeg tør å ringe.

Vi fikk forresten bekjed i bhg. på onsdag om at der var smitte. Dvs. det var den dagen de fikk vite det. Men på fredag (da ni liksom skulle enten være eller ha vært syke) så var det da 8-9 unger i bgh. når jeg hentet. Det vil jo si at noen av de ungene måtte ha vært syke (ikke skikkelig friske ennå) ?

hi

Skrevet

hadde du som mor ringt meg og spurt om det var ok at du sendte ditt syke barn i barnehagen så hadde jeg blitt forbannet på deg. Skal liksom noen foreldre sine vilkårlige svar overstyre barnehagen sine regler? hva når det blir omgangsjuke?? Tar du ringerunden da også fordi det ikke passer deg at barnet ditt er sykt? HERLIGHET!

Skrevet

Dustekjerring.. du greier ikke argumentere deg frem til at dette er greit på noen som helst måte. Om så de ansatte har hatt det spiller det ingen rolle. Barna dine kan treffe barn fra andre avdelinger iløpet av dagen, folk som henter barna sine kan hende ikke har hatt det, folk kan også bære smitte videre selv om de har hatt det. Sånn denne tråden utvikler seg mistenker jeg nesten et forumtroll-- for er du ikke et forumtroll så er du steik hakka dum!

Skrevet

Jeg er da ikke ute etter å argumentere for noe som helst. Jeg gir da en lang i f i hva dere mener. Jeg ville vite hvordan finne ut om det var vannkopper eller ikke. Jeg driter vel i hva dere mener.

hi

Skrevet

Og for å være helt ærlig gir jeg en lang F i de andre i bhg også. Det er da tross alt en grunn til at mitt barn er smittet, det er da noen som allerede har sendt sine syke barn i vei til den bhg.

hi

Skrevet

sjarmerende......

Skrevet

nei, da må jeg bare konstatere at du faktisk er skikkelig dum. Makan til egoistisk.. Noen kan faktisk sende barnet sitt i barnehagen uten å vite at det har smitten i seg, før vannkoppene bryter ut.

Hvis du mener eneste grunnen til at du laget denne tråden var fordi du ville vite om det er en vannkopp så må jeg nok en gang konstatere: DU ER DUM!

Du får gå til legen i morra og spørre da.. takk for meg

Skrevet

Nei, du spør ganske tydelig i overskriften om du skal sende henne i bhg. At du lurer på om det er vannkopper siden hun til nå kun har én blemme, kommer som et underspørsmål.

Skrevet

Har spurt legen, det var vannkoppene (mest sannsynlig) Og jeg sender henne i bhg allikevel. DET VILLE LEGEN HA GJORT OM HUN VAR MEG NEMLIG! hah!

hi

Skrevet

hahahaha! Ingen leger anbefaler barn med vannkopper å gå i barnehagen. men det hadde ikke forundret meg om noen så dumme som deg har en så dum lege.

Og hvor gammel er du egentlig? Mentalt mener jeg?

*bokikotter*

Skrevet

Jo, hun ville ha sendt ungen om hun var meg (som jeg skrev tidlig i tråden)

hi

Skrevet

Det gikk fint det. Ringte ped.leder i bhg og forklarte situasjonen i dag tildig jeg. Og så lenge hun var frsik og rask var det ikke noe problem å ha henne der. Var ferdig med eksamen klokka ett, så fikk henta relativt tidlig. Nå er blemma hennes "sprukket" og kommer sikkert til å tørke inn snart. Så det er nok ikke lenge til hun er frisk:)

Skrevet

Får bare håpe at det ikke er en gravid ansatt eller mor som ikke har hatt vannkopper som blir smittet da......

Skrevet

Heier på deg, HI.

Hvis barnet ditt føler seg friskt, er det ingenting i veien for å sende det i barnehagen. Mine barn har ikke hatt vannkopper ennå, så hvis du har noen å by på, så kom gjerne med dem.

Og til dere andre: Alle vet at man ikke sender syke barn i barnehagen, det er ikke det det er snakk om. Dette er et barn som føler seg friskt og som har et virus som det er best å bli smittet av mens man er liten. Man får ikke immunforsvar ved å holde seg unna bakterier og virus.

Skrevet

Greit nok at det er bra for barna å få det, men det er faktisk voksne i bhg også. Både foreldre og ansatte. Og som jeg skrev så kan det være en som er gravid, som ikke har hatt vannkopper. Det kan være skadelig for fosteret. Er jo ikke sikkert de har gått ut med graviditeten enda. Eller det kan være en annen som ikke tåler å få vannkopper. Er ofte mer komplikasjoner for en voksen å få det enn det er for barn.

Det er lov til å bruke hodet å tenke litt lengre enn at det er fint at barna får det. Vil du så gjerne at ditt barn skal bli smittet, så dra hjem til noen med vannkopper. Det kommer jeg til å gjøre med vårt barn, hvis han ikke får det av seg selv før en viss alder!

Skrevet

Det motargumentet var høyst spekulativt. Men hvis jeg forstår deg rett, så er du enig med meg i utgangspunktet? Altså rent sett bort i fra all slags spekulasjoner man kan lage seg om potensielle farer som KAN ligge i terrenget.

Skrevet

Hi her. Alle ungene (bortsett fra en) har nå fått vannkoppene. Ca. 10 av dem var på plass på avdelingen i dag (og siden vannkoppene i avdelingen førs ble opdaget på onsdag så vil det si at mange av de ti fortsatt ikke er friske nok (etter foreskriftene) til å være i barnehagen)

De ansatte har hatt vannkoppene alle sammen. Og om der er noen foreldre som har det, så har de uansett selv et barn med vannkopper nå.

Ped.leder sa det var helt i orden.

Så min konklusjon er at det jaggu meg er noen drama queens her inne på siden.

hi

Skrevet

Og innlegg klokka 19:39 i går var ikke meg. Bare så det er sagt.

hi

Skrevet

Bare til opplysning tar det 10-21 dager fra man smittes med vannkopper og til det bryter ut. Mao så er det ikke farligere for de andre i barnehagen om hun er der i dag med en prikk enn i går. Men hadde vært mer nøye på å holde henne borte fra andre steder hvor hun kan smitte andre som butikken, lekeplassen osv, da de ikke har blitt eksponert for smitten.

Skrevet

I skrivet fra vår bhg skal de ikke sendes i bhg med vannkopper.

Må si at HI er en stor egoist, bare det å tenke tanken.

Sikkert noen der med småsøsken også, ikke særlig artig om en har spedbarn med vannkopper.

Du er tydelig uten empati.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...