Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Vi har fått vite fra barnehagen at det er vannkoper på avdelingen til jenta min, og at mange er smittet. I går oppdaget jeg en blemme under armen hennes. Det er bare denne ene. Hun er ellers frisk og rask og viser ingen tegn til sykdom. Så hva gjør jeg? Hadde ikke visst at vannkoppene går hadde jeg aldri i verden trodd at det var vannkopper. Hvordan vet jeg om hun faktisk er syk? Og sender jeg henne i barnehagen i morgen?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 nei, ikke i bhg med vannkopper. Det er lov å tenke.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Men hvordan vet jeg om blemma er en vannkopp da? Hun er jo ikke syk...? Og forresten 9 av 14 på avdelingen har hatt eller har vannkopper. 10 dersom jenta mi nå har det. Hehe, de fire andre er vel ganske doomed uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Har en kommet, kommer de andre ganske raskt. Eller man vet jo aldri, da jeg hadde vannkopper fikk jeg kun èn vannkopp. He he. Tipper du vet mer i morgen tidlig.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Sannsynlighet utfra at det florerer vannkopper på avdelingen. Utover det vet du ikke, men ved mistanke skal man holde barna hjemme. Sånn er det nå bare.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Jeg (og søskenene mine) hadde også bar en vannkopp, men vi hadde feber og var syke da... litt dumt å holde henne hjemme og så er det noe helt annet liksom, hehe. Jeg må uansett få pass til henne et sted for jeg har eksamen i morgen. hi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 poenget med å holde dem hjemme med vannkopper er også at de er veldig utsatt for innfeksjoner og andre bakterier. kan i små sjeldne tilfeller utvikle hjernehinnebetennelse som er dødlig... og av respekt for andre barn og ansatte. jenta de er syk selv om hun ikke virker sånn og ikke er hardt rammet. hun blir mer sliten og sikkert mer sutrete i bhg enn hjemme! men for all del dette må du jo finne ut selv! håper bare hun ikke er en av de 1000 som får betennelse og utvikler hjernehinnebetennelse og dør.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Er det ikke meningen at man skal få vannkoppe, da? Gjør det noe om andre blir smittet? Kan man ikke bare smitte dem først som sist? Det er jo verre å få det senere.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Yes, let's become overhysterical. Pretty please )
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Sendte mms til en venninne som er lege jeg, men bilde av blemma., Helt sikkert vannkoppene sa hun. Men hun ville ha sendt i barnehage hvis hun var med. Det er ikke fare for komplikasjoner som gjør at de skal holdes hjemme (som NN over her sier) men smittefaren. De fire andre som ennå ikke har fått det er nok uansett smittet, og er de ikke det er det like greit at de blir det. (best å få det så tidlig i livet som mulig) Ser det an jeg. Er hun fortsatt frisk og rask så sender jeg henne i bhg. Alle barna har vært utsatt for smitte uansett. Og barnehagen kommer ikke til å oppdage denne ene koppen tror jeg. hi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 Så langt er det kun eldste ungen her som har hatt det og hun hadde en vannkoppe i 3 dager før alle de andre kom. Legen på helsestasjonen trodde ikke det var en vannkopp da jeg spurte henne når vi var på 2 års kontrollen. Og det enda jeg sa det var vannkopper i bhg. Fra alle bryter ut og til de er uttørket går det ca. 1 uke. Mi var da i bhg frem til hun plutselig fikk mange i løped av få timer.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 les regler for barehager da vettu. barna skal holdes hjemme til alle blemmene har skorper!! d er da ikke barnehagen sin jobb og passe ditt syke barn. frekk du ass!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 Send henne avgårde, i vår barnehage har en av de ansatte ungen sin i samme barnehage som hun jobber i. Hun hadde med seg ungen sin, selv om ungen var stappfull i vannkopper. Hele barnehagen ble smittet.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 Det er ikke opp til deg å avgjøre om det er best for de barna som ennå ikke er smittet å bli smittet så tidlig som mulig!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 Når de har vannkopper, så holder du ungene hjemme! Jenta mi hadde bare de blemmene, ellers bare frisk og rask. Men jeg kunne no så absolutt ikke ta hu med noen stedet, så hu risikterte å smitte andre, både unger og voksne. Voksne folk kan jo få den 'helvettes silda' hvis de blir smittet. Tror heller ikke noen av de ansatte ønsker å bli smitta med det, ettersom at du ikke bryr deg om de andre ungene blir smitta!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 Når det er slik av barna til de ansatte kan være i barnehagen , full i vannkopper, så ser jeg ikke probemet med at min kan gå i barnehagen med vannkopper heller, like for like
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 Hvorfor spørr du, HI, når du allerede har bestemt deg? Det blir vel litt for dumt!
Himmel og hav Skrevet 2. mai 2010 #20 Skrevet 2. mai 2010 Hvordan i all verden får du det til å være greit å bestemme om andres barn bør smittes med vannkopper nå? Hva om noen av dem skal på ferie, i konfirmasjon eller har en hjertesyk lillebror, og du, for din egen bekvemmelighets del, sender ungen din avgårde, sprer smitte, og spolerer andres planer. Du vet ikke om de fire siste er smittet allerede. Barn med vannkopper, om enn i entall, skal være hjemme. Punktum.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #21 Skrevet 2. mai 2010 Prøv å fortelle det til barnehageansatte med egne barn i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #22 Skrevet 2. mai 2010 Skjønner at du er fortvila ang eksamen. Hvis du bor i Oslo kan jeg hjelpe deg og hun slipper å gå i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #23 Skrevet 2. mai 2010 Jeg er barnehageansatt med eget barn i barnehagen jeg jobber i. Dersom hun får vannkopper så er det uaktuelt å sende henne i barnehagen. Samme søren om jeg jobber i samme barnehage eller ikke. Syke barn skal holdes hjemme, og èn vannkopp er faktisk en vannkopp og da SKAL barnet holdes hjemme! Det kan da virkelig ikke være så sinnsykt vanskelig å respektere det!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #24 Skrevet 2. mai 2010 Egoistiske foreldre som sender syke barn i barnehagen koster Norge store summer, fordi barna smitter andre barn og også de voksne i barnehagen. Hva om de ansatte ikke har hatt det? De har også litt verdi. Det er utrolig å se at så få foreldre respeterer barnehagens regler og helsen til de andre barna og de ansatte. jaja... dersom ungen din blir syk av ettersykdommer og du må være hjemme i 14 dager med barnet så kanskje du tenker deg om neste gang.. JA..jeg jobber i barnehage.. Men er også mor til to stykker, og er på lik linje som andre hjemme med mine syke barn. Fordi det er best for barna og av hensyn til de andre i barnehagen.
Himmel og hav Skrevet 2. mai 2010 #25 Skrevet 2. mai 2010 Om en barnehageansatt har tatt med barnet sitt i barnehagen med vannkopper, så betyr ikke det at det er en generell regel. Det har det ihvertfall aldri vært i de barnehagene jeg har jobbet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå