Gjest Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Barnefar insisterer på at takkekortet skal se slik ut: http://www.dinbaby.com/content/view/slideshow_user/553349/offset/0 Dere vil ikke engang se mitt forslag som i følge han er "sjokkrosa og overdådig". For ordens skyld er barnet altså jente.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 det kan godt hende at jeg har kommet alt for kort i likestillingen, men hvorfor i alle dager bryr han seg om takkekort? jeg syns foresten ikke kortet var spesielt fint, men hadde jeg hatt en mann og vi av en eller rannen rar grunn skulle sendt ut takkekort og han hadde en mening utover og syntes at mitt forslag var fint. så hadde jeg sakt "ja men da tar vi ditt forslag, fikser du resten da?" så hadde jeg vel: a) enten fått viljen min og fått bestemme kort i fre. sluppet og sende ut kort.
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Jeg vet ikke jeg, han har bare plutselig fått for seg at han skal mene noe om alt som angår datteren vår, enten det gjelder henne eller simpelthen alt av utstyr og klær hun har. Jeg tror han bare mener det godt, men jeg som er vant til å få viljen min liker ikke denne omveltningen. Det er ingen rar grunn, tvert imot, vi må da sende takkekort, hun fikk jo så mye fint av folk og fe. Er ikke det normalt, kanskje?
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Jeg føler meg out of space i denne debatten, har aldri sendt et takkekort. Begynner å lure om det er meg det er noe galt med snart. Har jeg gått glipp av de "ti folkeskikk bud", eller? Jeg må slutte å la meg overraske av stadig små nye univers og planeter på dette forum. Det foregår en takkekort debatt på anonym også!!!!! Dette begynner nesten å bli en fasinerende verden for meg, hvem trenger å dra til månen når man har dib?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 jo, jeg tror takkekort er høyst normalt. spesielt etter en dåp og slikt. jeg bare kan ikke se for meg at jeg A) har en dåp og derfor må sende takkekort gidder og sende i noen annen setting fordi jeg er en lat jævel. men det er apselutt koselig at folk gjør det. og noen sier jo at det til og med syns det er kos og sende. hm... det er jo veldig bra at han vil delta og være pappa og alt, men jeg forstår godt at det er litt slitsomt... hehe
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Han har aldri ment så mye om så mangt som på nåværende tidspunkt i sitt liv, vil jeg tørre å påstå. Nå som vi bor sammen også, blir jo alt ganske intenst også, kan liksom ikke stikke å kjøpe en ny body til jumbo uten at han legger merke til det som jeg fint kunne finne på å gjøre da vi bodde i hver vår by (var riktignok mye på besøk hele tiden, da). Får satse på at det er en overgangsperiode og at det roer seg etter en stund. I stad hadde vi gått to turer sammen alle tre, men nå ville han gå en tur alene med bare jentungen. Jaja, mye en skal finne seg i, det er sikkert og visst. Ellers aner ikke jeg om det er normalt eller ei med takkekort, men sendes ut skal de nå likevel.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 det blir fortere feil uten takkekort en med. jeg har ihvertfall aldri hørt om noen som blir sure og å få takkekort. man anonym blir gretten i ett sett over og ikke få. ja, du får spise kameler... hehe.. også pass på at om han skal mene masse så må han gjøre også. han kan ikke bestemme body eller takkekort om du skal fikse alt rundt..
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Jeg svelger kameler så det holder om dagen, men han er jo bare gjennomført skjønn da. Både mot meg og da spesielt henne. Tror de har det fint på tur nå, i solen. Hyggelig at de etablerer et forhold, jeg var sjalu i starten fordi han klarte å roe henne i større grad enn jeg klarte, hehe. Han gjør sitt, spesielt nå som pumpingen går lekende lett. Bleieskiftingen har jeg foreløpig hovedansvar for, men ja. En må ikke være redd for å kreve litt av mannfolkene. Hadde du en slik barnefar som tok litt lite ansvar for alt som er "kjedelig"? Jeg vet egentlig ikke om folk forventer takkekort fra denne kanten i utgangspunktet, men det er vel alltid fint å overraske positivt:-).
Gjest Toxic Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Kortet var ikke spesielt fint etter min smak, men hva gjør vel det? La den stolte pappaen få engasjere seg så mye han ønsker i jenta deres, det vil du ha mye igjen for senere. Og forresten, fedre som engasjerer seg i ungene sine er mye søtere enn de som aldri mener noe som helst. "Vet ikke, du kan bestemme" er utrolig kjedelig å høre på i lengden.
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Nei, jeg vet at det ikke er spesielt fint, men det er heller ikke meningen. Hun er så søt uansett at hun blir et naturlig og umiddelbart blikkfang, derfor trenger vi ikke å bekymre oss nevneverdig for dekoren på kortet av den enkle grunn at ingen kommer til å legge merke til det. (Hørtes jeg ut som en stolt mamma nå? Var iallfall et iherdig forsøk). Engasjerte fedre er sexy. Så enkelt kan det sies!
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Tok en titt på kortet, det er ingen tvil; jeg vil kalle dette; fri kunst! Det beste å gjøre i de øyeblikk "fri kunst" er utøvet er å skryte uhemmet! Kortet viser en korrekt men samtidig undertrykt ekstatisk atmosfære. Er det siste bilde en skildpadde? Den har fått en stor rolle og bør heller ikke undergraves. Lykke til
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Har allerede skrytt uhemmet, så skrytingen er vi heldigvis ferdige med, ble vanskelig å fremstå som troverdig til slutt... Det er et forsøk på en collage av noe slag, aner ikke hvor han har fått det for seg, hvorfor han har fått det for seg eller hvordan han har fått det for seg, men han synes det er så fint. Det er skilpadde-leken! Ikke undervurder den!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 så lenge han gjør alt i beste mening så er det jo ganske sjarmernde også da jeg bodde ikke sammen barnefar, så jeg skal kanskje ikke uttale meg noe om hvordan menn er for det vet jeg egentlig ingen ting om... hehe.. det er bare mine fordommer som kommer fram. ja overaske positivt er alltid stas jeg vil også ha baby! en som heter Sanne og en som heter Andrea
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 Sanne og Andrea, er ikke de navnene påfallende like din sønns navn? Forresten, du har PM. Det er veldig koselig med baby. Hvis du får deg en kan vi ha ammemøter på Blitz-huset!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 selvsak er det påfallende likt. det er jeg jeg som har valgt ut min sønns navn også det eneste dumme er at jeg da må kjøpe ny postkasse. den jeg har nå er bilde (les malt) av meg og småen der vi koser forand huset. og det er jo litt råttent og ikke ha med babyen.. foresten så er det litt små dumt at det ikke fins noen bra måte å få baby på i studietiden som alenemor. hehe.. ammemøte på blitz blir bra. passiv røyking er alltid sjarmerende og spesielt for babyer nei, med baby får vi vel kanskje gå i kantinen i stedet, eller på et sushi sted om man kan spise sushi når man ammer?
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 Finnes det virkelig postkasse med maleri? Jo, jeg har vel kanskje sett det før om jeg tenker ordentlig godt etter, men litt råttent å ikke ha med babyen, ja. De er jo tross alt fullverdige deler av familien, Sanne og Andrea! Litt vanskelig å få til rent praktisk som alene- og studiemor, men alt løser seg dersom man bare vil noe veldig. Ikke at jeg egentlig tror du vil ha baby nå, uansett, men. Røyker de INNE? Har vi ikke røykelov i Norge? Jeg vet da ikke om man kan spise sushi, jeg har aldri spist det uansett!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 postkasse med maleri er en nødvendighet det er så kos og småen er så stolt av at han og mamma koser på postkassen jeg var avisbud i mange år i ungdommen, og jeg skal aldri har sånn kjip grønn postkasse som alle har - detsuten er mange av de dødsiriterende og åpne på vinteren. de blir så kalde også har de to lokk, akkurat som noen gidder og putte aviser og post igjennom den bittelille sprekken i det øverste lokket. vanskelig er det nok ikke. har ihvertfall ikke spesielt liten tid nå så da hadde det sikkert funket med flere også men du har helt rett jeg hadde nok friket ut om jeg faktisk hadde blitt gravid. ja da, der kan man røyke inne. røykelov eller ei, blitz er et land for seg selv
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #18 Skrevet 3. mai 2010 Men da foreslår jeg at du blir gravid nå, så kan vi sjekke hvordan det er du reagerer! SÅ GØY;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. mai 2010 #19 Skrevet 3. mai 2010 hehe... jeg må innrømme at jeg liker bedre og definere ting som ikke går så mye ut over meg som gøy, en forslaget ditt... hehe om jeg blir gravid, så lover jeg og fortelle deg om rekasjonen min. men da må vi finne noen som kan gjøre meg gravid da... har du noen på lur?
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #20 Skrevet 3. mai 2010 Jeg har hørt at honning - økologisk, naturligvis - skal gjøre susen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå