Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Ble mor til verdens søteste baby for to uker siden. Og vi har ikke greid å bestemme oss for hva hun skal hete. Jeg har et navn som jeg synes er fint. Det er et gammelt navn som ikke mange heter.. Min mann har også et navn, som er spesielt. Som typisk gamle damer heter. Svigermor ler av oss og sier vi ikke kan kalle ungen noe så stygt. Jeg blir skikkelig lei meg og irritert. Nå har vi da funnet et navn som ikke er gammelt men jeg gruer meg til å treffe svigermor, for hun kommer nok til å komme med en kommentar som "godt dere kom til fornuft" elller lignende. Jeg kommer da til å svare frekt tilbake å si akkurat hva jeg mener. Er det dumt av meg? Skal jeg bare holde kjeft? Jeg synes helt ærlig det er utrolig at et voksent menneske kan sitte å si at et navn er stygt og at vi ikke kan kalle ungen for det. Greit nok så har vi valgt et mer vanlig navn nå da, men inni hodet mitt så tenker jeg på hvor ond svigermor er som sier noe sånt. Og om jenta vår hadde fått et uvanlig navn så hadde hun blitt mobbet i barnehagen og skolen.. For når svigermor kan le og være så slem så kan vel barn være tusen ganger verre. HUFF. Uansett, hva ville dere gjort om hun kom med en sånn "godt dere kom til fornuft kommentar?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Åneei, vi gjorde ikke det. Likte bare det andre navnet bedre. og med svare frekt så mener jeg egentlig bare at jeg skal svare henne. istedenfor å ikke si noe. hi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Hva var det hun ikke likte, da? Og hva heter hun selv, eventuelt? Så kan du fortelle "ja, vi hadde tenkt på Konstanse som du vet...for vi ville jo ikke for alt i verden velge noe som ligner på (her setter du inn hennes navn, f eks Britt), men til slutt har vi falt ned på Camilla (eller hva det nå er dere velger). Og det syns vi er flott, det er vi sikre på hun vil trives med. Og DET er hovedsaken, ikke sant ...BRITT?"
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 det er sårt når noen legger seg borti navnevalget som jeg mener er veldig personlig. Her var det ikke det ikke sivgermor, men min mor som la seg bort i hele navnevalget. Jeg ble kjempe lei meg, men valgte å bare ignorere det, for jeg vet at sier man noe til henne så blir hun sur, og kan gnage på det i mange år. Spørs om det er det er vits i å svare svigermor? Hvordan tar hun kritikk? Blir det bedre eller verre?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Jeg ville faktisk svart henne, hun har ingenting med å komme med sånne sure kommentarer.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Jeg tror jeg ville begynt å kalle svigermor for det navnet hun lo av. Jeg ville konsekvent sagt "Laila, kan du sende meg smøret", på julegavene ville jeg skrevet "Til Laila" og jeg ville innbilt barna mine at hun het det: "Bestemor heter Laila."
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Ikke si noe til henne eller andre forøvrig om hva dere har bestemt dere for før dere har tenkt dere nøye om og er helt sikker på det, og har sendt inn navne papirene. Svar når dere forteller navnet at navnet er uansett bestemt, og det blir det for dere liker navnet.(om hun skulle si noe på det)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Ser her er et par "modne" svar her... Ikke si hva dere har valgt til navn, og si hvorfor dere venter med å si det til dem, så får de vite det når det er dåp eller navnefest.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Jeg synes ikke du skal være frekk. Nå vet jeg jo ikke akkurat hvordan ordene falt ol, men jeg er av den formening at om man forteller folk hvilke navn man vurderer, før det er endelig bestemt, er det lov å si hva man mener om navnene. Hvis man ikke vil vite at andre misliker navnene bør man holde dem for seg selv til det er avgjort. Er navnet derimot endelig avgjort er det uhøffelig å si at man misliker det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Bit det i deg! Hev deg over det. Her er det svigermor som er barnslig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå