Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 om dere ikke sier opp plassen er det vel samme hvor dere flytter?
mor sjøl Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 regningene må sendes ett sted og da ser de jo at jeg har lytte?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 klart de vil få vite at du har flyttet, men vil ikke tro at det spiller noen rolle. Hør med styreren i barnehagen, eller ring kommunen(om det er kommunal barnehage)
mor sjøl Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2010 inntil 3 mnd, men trodde kanskje det er annerledes når det er siste år før skolestart..?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Det varierer fra kommune til kommune. Kommer jo an på om det er full barnehagedekning i kommunen dere flytter fra. Kommunen sponser plassen med ganske mange kroner og vil selvfølgelig prioritere å bruke de pengene på et barn i egen kommune fremfor et i en annen kommune.
AussieAnette Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Vi lurte på å flytte til en annen kommune nå, men da jeg snakket med kommunen sa de at hvis vi flytter før august så mister vi bhg plassen. Men flytter vi etter august (altså etter han har startet), så beholder vi den kun fram til neste sommer.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Før så var det sånn at barn som bodde utenfor kommunen de hadde bhg.plass i måtte betale mer for plassen. Vet ikke hvordan det er nå, men kan jo være kjekt å ha bakhodet......
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Variere fra sted til sted så du må nesten bare spørre barnehagekontoret i din kommune.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 I vår kommune mister man plassen etter så og så lang tid. Det står på kommunens hjemmesider.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Her i vår kommune beholder man plassen til man sier den opp. Da jeg flyttet hadde jeg ikke barnehageplass i den nye kommunen, så barnet ble værende i bh i den gamle kommunen helt til jeg fikk plass i den nye (tok ca 1 år)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå