Gå til innhold

Om man flkytter ut av kommunen, har man da krav på at 5åringen kan beholde plassen i bhg om man ikke får bhgplass i nye kommunen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ikke krav om å bo i kommunen for å ha barnehageplass. Du kommer langt ned på inntakslisten, men har man først plass, mister man den ikke ved å flytte til en annen kommune.

Skrevet

hm så kommuner opptrer forskjellig. Skal flytte fra oslo..mulig det er strengere her, hørt man kun har den 3 mnd etter flytting. Andre sier at man får beholde den til man skal på ksolen

Skrevet

Det er den kommunen du har folkeregistrert adresse i som har ansvaret for å gi deg barnehageplass. Dette sier jeg med tanke på at jeg tidl. har arbeidet med dette, men det kan jo ha skjedd en forandring de siste årene.

Det er den kommunen du bor i som har plikt til å gi deg plass, men der gjelder så vidt jeg vet dette med hovedopptak osv

Det er imidlertid opp til den enkelte kommune hvordan de løser dette og hvilken regler de setter. Er det ledige plasser i kommunen, kan du sikkert få beholde den lengre

Skrevet

kommunen er så stor og jeg kan sikkert få laaangt unna, men det ønsker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...