Gå til innhold

Lei meg. Hva feiler det gutten vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 3 måneder som hele livet har vært urolig og utilpass. Han har følgende symtomer på sykdom:

- masse slim og konstant surkling fra luftveiene

- evig hoste

- brekninger flere ganger daglig

- periodevis diaré

Han viser ingen bedring nå som han er 3 mnd (og over kolikk-alder). Han er heller verre. Han har vært hos manuellterapeut og kiropraktor, men det har ikke hatt noen som helst effekt.

Noen med erfaring som aner hva dette kan være? Vi har tenkt refluks/astma, men da passer jo ikke diaréen helt. Kan han ha en form for allergi? Jeg kuttet ut all melk allerede da han var 3 uker (i 1 uke), men det hjalp ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært til lege da? Jeg ville tatt han med til fastlegen. Høres jo ikke helt "normalt" ut dette.

Skrevet

Ei i barselgruppa mi har en sønn med akkurat de samme symptomene. Han ble rett og slett smittet av sin mor som var veldig forkjølet når han kom til verden.

Dersom det er forkjølelse han har så er det viktig å få behandlet dette. Det slimet som nå er i luftveiene har lett for å komme ned i lungene dersom det ikke blir behandlet og babyen får da lungebetennelse.

babyen til hun i barselgruppa mi fikk en hostesaft og ble nesten helt bra iløpet av et par dager.

Selv om det ikke skulle være forkjølelse din baby har så er det uansett viktig at du reiser til legen med han så ikke han risikerer å bli verre!

Skrevet

Hadde absolutt gått til lege med han. Kan ta bekterieprøve dersom han har diare for å finne ut om det er noe virus/bakterier som gjør det.

Gjest Macy
Skrevet

Med en liten baby skal terskelen for å gå til legen være lav. Kun en ting å gjøre, dra til legen.

Mest sannsynlig er det noe helt uskyldig, som forkjølelse (de små får fort surklete bryst, det er helt vanlig), men det er bare legen som kan svare deg. Sørg for å finne en som tar det på alvor.

Skrevet

Da er det ett viktig spørsmål:

Vokser han som han skal???

Dette er et kjempeviktig tegn for å skille ordentlig sykdom fra mer "banaliteter". Dersom han vokser dårlig er det viktig å komme seg til lege, fortrinnsvis barnelege som kan utrede nærmere enn fastlegen kan. De vanligste tingene ved slike symptomer er jo som dere har tenkt reflux og kumelkproteinallergi, men det er et ganske stort spekter av andre ting som kan være årsak når symptomene er så varierte.

Uansett: søk lege, få en skikkelig undersøkelse! Det holder ikke å tro at alt er KISS/KIDD...:)

God bedring til gutten din:)

Skrevet

Hei, HI her.

Jeg burde skrevet at vi selvsagt har vært hos lege. Han tok bare crp (som var fin) for å utelukke infeksjon, og sa ellers at det var for tidlig med annen utredning. Gutten måtte bli 3 måneder før man satte i gang noen store undersøkelser (ph-måling for refluks feks). Nå er han straks 3 måneder, og vi skal tilbake i neste uke. Jeg ville bare høre her om noen hadde erfaring med lignende symptomer og hva som da ble "fasiten".

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...