Gå til innhold

Kan jeg dra på jobb i morgen? Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lungebetennelse og er snart ferdig med antibiotikakuren. Men måtte på sykehuset før helgen pga pusteproblemer (har astma i tillegg). Fikk prednisolon, som har hjulpet godt, men jeg kjenner fremdeles at jeg ikke orker stort før jeg blir tungpustet og sliten. Legene på sykehuset sa at sånt sitter i lenge, men snakket ikke om sykmelding (den har fastlegen min tatt seg av).

Har vært borte fra jobb i en og en halv uke og vil gjerne prøve meg igjen, men vet ikke om det er så lurt... Mannen min er bortreist, så jeg har jo barna også.

Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er aldri for å bli for lenge hjemme, men jeg hadde tatt meg en dag ekstra eller to. Sjekk ut formen de dagene og se hva du egentlig orker, uten å overanstrenge deg, så finner du svaret på om du skal tilbake på jobb. Det å få tilbakefall er lite greit.

Det går jo også an med halv sykmelding, det er ingen regel som sier at du må være fullt, eller ikke sykmeldt i det hele tatt. Prøver du det, så er det greit med halve dager en ukes tid. Da kan du bruke litt ekstra tid på det du skal ha gjort hjemme, men likevel yte noe på jobben.

Skrevet

Jeg hadde nok tatt turen på jobb.

Skrevet

syns det kommer ann på hva slags jobb du har, jeg hadde også lungebetennelse for en tid siden, og har astma, ting var fryktelig tungt leenge, satt virkelig i, men snakket med sjefen og fikk gå å ta litt pauser innimellom og slapp de tyngste oppgavene.

Jeg tenker alltid som så, ville jeg blitt hjemme om jeg ikke hadde fått betalt for å være hjemme, mange finner nok svaret i det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...