Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 førstemann til han var 4,5 mnd,da begynte vi så smått med grøt,men slutta ikke amme før han var 8 mnd. nå er lillebror 4 mnd og tror vi venter litt lengre med grøten denne gangen,kanskje rundt 5 mnd alderen.men man vet aldri,han tuller så fælt når han skal spise at jeg blir drittlei hele amminga til tider...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Det var nok ihvertfall 6 mnd, da begynte vi forsiktig med fast føde.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 4 uker.. men han la ikke på seg. Nå pumper jeg ham og gir flaske mm 2 x dgl. han er 3 mnd nå
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Må si jeg er litt nyskjerrig på hvordan du pumper han....? Hihi
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Minst 6 mnd alle tre. Ca 7 mnd den eldste, litt over 6 mnd med de to neste.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 15.14 her: Da begynte vi med avokado, faktisk! Og det var en genistrek. Lett gjøre i stand, bare å skrape ut av skallet, og mildt på smak. fullt av fett og gode proteiner. Seinere banan, så potet med en skvett morsmelk i, og senere pure av potet og brokkoli. Nam nam!
Ranveig R Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Eldste var nokre dagar unna 6 mnd då vi begynte med litt moste grønsaker. Lille fekk smake graut ved ca 6,5 mnd, men ho nekta plent. Tross iherdige forsøk med "alle typar" mat, åt ho ikkje anna enn mm før ho var ca 10,5 mnd.
Bidleba*4unger Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Eldste var 6 mnd, nr to var 8 mnd, lille får foreløpig bare morsmelk, hun er 6,5 mnd. Det er ingen hast enda. Hun har smakt på grøt, men er fullstendig uinteressert.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 6mnd. Gikk kjempefint la på seg som bare det:) Det værste med det hele var vel svigermor som har klaget (hun sa høyt til lillegull forran hele familien stakkars unge og at det var synd i lillegull og hadde lillegull vært hennes så hadde hun fått mat med en gang). Hun har mast om mat hver gang vi har vært på besøk der siden lillegull var 2 mnd. Hun baksnakket meg også til øvrig familie. Utrolig sårt jeg fikk forferdelige komplekser som førstegangsmor. Jeg vet ikke om slik oppførsel er vanlig men vil bare at du skal være klar over slik motgang slik at du klarer å stå på ditt og ikke falle for presset. Så å amme er ikke stress for meg bare synd ikke andre klarer å respektere ditt valg. Nå er lillegull snart 7mnd og hun har fått smaksprøver på grøtsiden 6mnd og nå er hun nesten oppe i en full porsjon:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 6 mnd. ammet fortsatt 2-3 ganger pr dag til 10-11 mnder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå