Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 har en normalt aktiv 3 åring som,etter en helg hjemme med mor og far,begynner å kjenne at han ikke bruker opp energien sin i løpet av dagen,så da begynner han å hoppe i sofaen eller senga vår (han har familiekøye og kan ikke hoppe i egen seng) jeg skjønner godt at han har mye ubrukt energi når vi ikke finner på noe spesielt energisk i løpet av helga,men synes ikke han skal få lov til å hoppe i senga,der sover jeg,det blir utrolig støvete og det er bare unødvendig. i sofaen blir det mye bråk av hoppinga,han tar opp en hel sofa og det blir urolig for resten av oss. så hva gjør dere? får de lov til å hoppe i møbler?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Her i huset sitter man på rumpa i sofaen, mens i senga derimot hender vi tuller og tøyser:) -altså at han bl.a får hoppe. Bollen er 2 år gammal
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 NEI, ikke i sofaen for vi vil jo ikke at barna våre skal hoppe i andre sofaer når vi er på besøk heller! I sengen fikk de hoppe til de ble ca 2-3 år. Etter det fikk de ikke lov for madrassene blir for fort utslitt og de har fått trampoline ute. Ingen av våre venners barn får hoppe i sofaer heller
Chupa chups Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Ja, han hopper der det hoppes kan Vi er jo alle forskjellige, men i vårt hus er det sånn at han bor her like mye som oss, og får bruke møblementet til det han ønsker når det gjelder fysisk utfoldelse. Jeg har stor forståelse for at han ønsker å få ut litt energi, og ofte hopper vi med (spesielt i senga). Når det gjelder støv i senga.... støvet er vel der like mye om man hopper eller ikke...?
Villa Perlesukker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 ja det skjer nok regelmessig at hele flokken hopper i senga vår.... men da er det kosestund og full musikk på Ellers oppfører alle seg rimelig greit thihi Sofa er det ikke lov å hoppe i hos oss.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Nei, her i huset setter vi pris på at fjærene i både sofa og seng gjør den nytten de skal, så hvis de vil hoppe så får de gå ut og sprette fra seg. Hva med å ta gutten med på tur i et uteområde på søndagen? Så slipper han å bli så vill etter en stund :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 vi bruker å være i skogen hver helg,men nå er det så drittvær her,iskaldt og jævli,samt at vi skal på besøk kl.15,så tida ble bare borte... kjenner også det er hakket værre å gå i skogen med lillebror på 3 mnd når det er så kaldt,plutselig vil ikke han ligge i vogna mer,vil ha mat etc...GLEDER MEG TIL SOMMEREN!!! HI
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Nei, hos hos hopper vi ikke i sofaen eller i senga.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 I sofaen sitter man og i sengen ligger man, hopping kan man gjøre på trampoline eller rett og slett bare på gulvet. Jeg synes det er en skikkelig uting å turne og base fælt i møblene, og jeg synes jeg ofte ser at det er de barna som får lov til dette hjemme som herjer i andres møbler når de er på besøk også. Ikke bare kan møblene bli stygge eller ødelagte (husker selv at jeg og en venninne knakk hele sengen hennes en gang da vi var små), men ungene kan også skade seg skikkelig. Har en liten bekjent som fikk lov til sånt helt til han slo øyenbrynet sitt da han hoppet i sengen til foreldrene. Han fikk et kjempe stygt kutt, hjernerystelse og legen sa han var heldig som ikke hadde truffet litt lenger ned for da hadde han kunnet bli blind! Vi er flinke til å leke med ungene våre, men jeg tror ikke barn har vondt av å lære at man ikke kan leke med alt og over alt. Vi kan godt kose oss sammen i sofaen, men det er enten når vi leser en bok sammen, ser en film eller koser oss med boller/annet snop.
The Bad Gal Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Her hopper og turner vi alle i senga og sofaene, funker fint for oss.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Helt enig med noen over her; unger som hopper i sofaen hjemme hopper også i sofaer borte... og det er en SKIKKELIG uting!!! Ikke rart kustus og oppføsel på skolen har blitt mangelvare! Hvordan vil vi egentlig at barn skal oppføre seg? Akkurat som de vil?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 Kjøp trampoline. Mine får ikke hoppe innendørs, ei heller ballspill, rulleskøyter osv andre uteaktiviteter. Men det fins jo innetrampoliner som er små, og mye morsommere enn en sofa?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 Nei nei og atter nei, ingen får lov til å hoppe i sofaen eller sengen her!!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 Ingen hopping i sofaen heri huset,de prøversegstøttog stadig. Ingen hopping i senger heller.
Tante Bassa Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 Mine barn har alltid fått lov til å hoppe i senger og i sofaen. Men de vet også at det ikke er lov borte. Barn trenger ikke være ufordragelige fordi om de får lov til å herje litt hjemme!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 Har en gjestemadrass som de kan hoppe på, de har også fått hoppe i min seng. Det morsomste er selvsagt å hoppe fra min seng ned på gjestemadrassen, det er skikkelig stas. Bor i blokk i Oslo og da er det uaktuelt å hoppe på gulvet og trampoline går det jo ikke an å ha her. De hopper jo ikke så mye her inne, men har de lyst får de som regel lov.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 Her er det lov å hoppe i sofaen eller i senga, men på to premisser: 1. Det skal spørres først! 2. Man skal holde i hendene til en voksen. Hun vet at det ikke er lov hos andre enn oss, og hun tåler fint et nei når hun spør om hun kan hoppe i sofaen eller senga, er nesten 3 år.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har ikke noe godt forhold til denne hoppingen, og har sett flere tilfeller av at barn har fallt ned og skadet seg p¨å bordkanter eller bare på gulvet. I tillegg blir jo møblene fort ødelagt. Og at en treåring hopper kan jo være søtt, men er det like søtt når du har en syvåring som nekter å slutte med noe han alltid har fått lov til før? Og hva om det blir gjort hos andre? Nei sett heller på dansemusikk, sett småtten på gulvet, og sett i gang og dans med han! Og du kan danse i vei, med verdens beste samvittighet, for nå blir ingen skadet, og alle får ut ekstra energi. Du kan også bedrive kontrolert hopping, med å løfte barnet etter armene samtidig som han hopper litt. Kjempegøy for hele familien, og utrolig søtt å se på!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #20 Skrevet 2. mai 2010 Nei, ikke hopping eller gåing i sofaen. Hopping i senga kun når vi sier det er ok. (men det er jaggu ikke alltid de hører etter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå