Gå til innhold

Dere som er sykemeldt ut over permisjonen. Er det virkelig slik at man fortsetter på 80% lønn dersom man har hatt 80% lønn under permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt utover permisjonen nå, og jeg fikk beskjed om at man går ikke opp til 100% lønn igjen, dersom man har harr permisjon med 80% dekningsgrad. Det er jo helt sykt. Jeg tok den lange permisjonen fordi jeg viste jeg trengte lang tid på å komme meg pga bekkenløsning, så dermed skulle jeg unngå sykemelding i det lengste. Nå er jeg sykemeldt og får bare 80% lønn, nettopp fordi jeg valgte slik. Og når jeg sannsynligvis havner på rehab penger fra høsten av. så blir det da 66% av 80% istedenfor 66% av 100%. Jeg er så sinna at det ryker av meg nå. Hvorfor forteller ikke nav, og leger og arbeidsgiver om denne fella?

Hva med dere andre i samme situasjon?

Skrevet

Det er jo helt innlysende, det er jo 80% lønn som er grunnlaget ditt for sykemelding. Man får jo ikke det i sykepenger som man tjente for et år siden, man får det man tjente når man ble syk..

Kan jo ikke annet enn å ha vondt av deg likevel da, er ikke alltid så lett å holde tunga rett i munnen når det gjelder stønader. Det hadde lønnet seg for deg å prøve jobbe litt, er ikke lenge du trenger jobbe for å få full uttelling på sykepengene.

God bedring!

Skrevet

Selvsagt får du sykepenger av sykepengegrunnlaget ditt, som er det du tjener når du blir sm (stort sett). Kan ikke skjønne at noen skal måtte fortelle deg det, det er jo helt innlysende og ingen"felle" slik du beskriver det.

Skrevet

Med første barnet mitt gikk jeg opp til 100% lønn da jeg ble sykemeldt etter permisjonen. Ante ikke at det var forandret seg,

HI

Skrevet

Du skal vel ha sykepenger av det du ville fått i lønn om du ville jobbet, og det er jo da 100% .

Snakk med nav om dette.

Skrevet

Har snakket med nav, de sier det er 80%. derfor lurer jeg på hva andre i samme situsjon får.

Jeg har forresten kontaktet fagforeningen, men det tar litt tid.

Skrevet

Det er totalt feil! var i svangerskapsperm for noen år siden å gikk rett ut i sykemeld grunnet ny graviditet og bekkenløsning. Når du er ferdig med permisjonstiden din skal du jo i 100% igjen, og det er den stillingen du blir sykemeldt fra, dermed skal du seff ha 100%!!!!

Få en ny saksbehandler på nav, dette er TOTALT feil!!!

Skrevet

Du må begynne i stillingen i 100% dersom du skal få sykepenger for 100%. Om du går rett i sykemelding etter perm får du foreldrepengene som grunnlag.

Nav-dama

Skrevet

Jeg er sykemeldt nå rett etter permisjon, hadde 80% utbetaling under permisjon og har nå gått opp til 100%. Snakket med nav om dette før jeg gikk over til sykepenger og der var det ihvertfall helt innlysende at jeg skulle få 100% igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...