Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 I en blokk? Med to soverom? Vi har mest lyst på rekkehus, men jeg har lyst å være litt hjemme med barnet til han blir 2 år. Og da blir blokk det billigste for oss. Vi vurderer å kjøpe leilighet i blokk å bo der i 2-4 år, også selge og kjøpe rekkehus. Dumt av oss?
Gjest ->>- Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Nei, men det kommer jo an på hvilke standarder man har. Vi bor to voksne og to barn på mindre areal enn det, og har til tider også to ekstra barn her. Det funker fint, men det er selvsagt begrenset hvor mye privatliv hver enkelt får og hvor mye ting man har plass til.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Neida, dersom planløsningen er grei går det helt fint.
NormaJean Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Ja, dumt av dere;) hehe, men det er nettopp fordi det er den tabben vi har gjort. Det er dyrt å selge/kjøpe bolig, og med planer om å bo der i kun 2-4 år så hadde jeg nok heller valgt å hoppe rett på rekkehus. Vi kjøpte leilighet på 70kvm med planer om å bo i minst 5 år. Fikk nr 1 og har trivdes veldig godt. Men plutselig ble jeg gravid igjen og nå er det bare slitsomt. 3 etg uten heis og "kun" 2 soverom. Hater nå blokk livet! Så nå skal vi kjøpe større bolig tidligere enn planlagt (2 1/2 år) Med tanke på hvor dyrt det er å selge i forhold til prisstigning/verdiøkning av bolig osv så er jo ikke dette mest fordelaktig. Hadde jeg kunnet gjøre alt omigjen så hadde vi kjøpt enten en stor 4 roms eller rekkehus med en eneste gang!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 vi klarer oss på hele 50 kvm nå.. Fungerer helt fint, men har to soverom da, og vesla er bare ett år nå. Dersom romløsningen er god, så hadde ikke vi hatt noen problemer med 65 kvm i noen år framover hvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Nei det er ikke FOR trangt Bare dere er kritiske til hva dere fyller leiligheten med, så går det veldig bra. Mye møbler= trangt. Jeg bor på 40 kvm med min lille (1 soverom) det første året, for å spare penger. Går overraskende bra Du må huske på hva de klarte seg med før i tiden! 1roms der de bodde 4 stk... (barna sov i kommodeskuffer) hehe... i nøden spiser fanden fluer osv. Tenker at innstillingen deres har ALT å si Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Vi er 2 voksne og et barn på 2 år på 65 kvm. Det går greit, men ønsker mer plass. Er også gravid. Vi ser etter rekkehus/hus nå. Men veldig viktig å ikke ha for masse ting. Det har vi, og det blir så fort rotete og vanskelig å "komme frem"..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #9 Skrevet 2. mai 2010 Vi bodde på 60 kvm i blokk (kun ett soverom) frem til eldste var 2.5 år. Da ventet vi nr 2 og dermed måtte vi flytte. Det ble i trangeste laget med bare et soverom, fant vi ut ;-) Så kjøpte vi rekkehus med hele 5 soverom, det var jo reneste palasset. Men der bodde vi ikke lenge, for vi trivdes ikke i rekkehus :/ Endte opp med enebolig i stedet. Vi har bare 3 soverom, men usjenert hage og ingen nære naboer veier opp for det :-D
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Høres da perfekt ut! Vi bodde på ca 60 til gutten var over året. Nå får vi en til, og bor på 70 kvm1 Føler vi har masse plass, fantastisk! Eget barnerom osv, helt topp.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #11 Skrevet 2. mai 2010 Hei Sjekk hva dere vil komme ut på hvis dere velger avdragsfrihet de første 5åra? Kanskje dere kan kjøpe passelig stort med en gang når dere har regnet på det? Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 Vi bodde to voksne, en to-åring og en på seks mnd, på 45 kvadrat, gikk da fint det også. Man trenger ikke digre flater for å være lykkelige. Nå er vi to voksne, to store barn (12 og 11) og en liten på fem, og bor på ca 80 kvadrat, funker fint det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 Takk for svar Vet fortsatt ikke hva vi skal gjøre. Hehe..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 Vi er 2 voksne og 1 barn på 57 kvm. Har to soverom og prøver å ha lite ting og møbler.. det går, men jeg regner med jeg må ut å gå mye med vesla når hun begynner å stabbe, hun går sikkert fort lei av å trø her inne.. men som nevnt i tråden, har alt med innstilling å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 Jeg og mannen bodde i blokkleilighet på 65 kvm frem til yngste var 1 år. da kjøpte vi rekkehus på 165 kvm. Her bor vi nå med våre to barn og drømmer om enebolig. Ikke på grunn av plassmangel, men vil gjene bo en plass der man ikke er så nært knyttet til naboer man ikke selv kan velge.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 Det blir hva man gjør det til:) Er dere flinke og ikke samler på alt mulig, så går det nok greit. Se etter smarte oppbevaringsløsninger:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 Nei, vi bodde 2 voksne, 1 barn og 4 katter på 45 kvm. Alt går ann:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 Kan dere ikke leie i ett par år da? Spørs jo selvfølgelig hvordan leieprisene er der dere bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå