Gå til innhold

Noen som har malt trapp (furu)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, mulig jeg er LITT tidlig ute, vi skal by på ett hus til uka;)

Men, det huset har en helt forferdelig furutrapp. Det er lakkert furu.

Spørsmålet er, må man pusse den den før man kan male? eller finnes det noen bra maling man kan bare smekke på?

Vi vurderer litt å leie inn noen til å gjøre dette, men kjekt å vite andres erfaringer;)

Skrevet

Vi har malt furutrappen våres:-)

Måtte slipe den,men det gikk i grunnen fort med en slipemaskin..Det som var herket var å male den:-/

Så neste gang skal det leies inn folk til å ta den dr**jobben;o)

Skrevet

Jeg slipte den ikke, men vasket den med kraftvask. Kvistlakket alle kvisthull, grunnet den og malte 2 lag etter det. Ble så fin atte :-) Nå var denne trappen bare 5 trinn, så jobben var jo egentlig ikke så stor, men likevel veeeeeldig kjedelig :-)

Skrevet

Pusset den helt ned,brukte sperregrunn (grunning med kvitslakk) pusset over igjen, vasket ned, malte to strøk og to lag med gulvlakk etterpå. Blei knallbra og holdbart, men jeg gjør det ikke igjen. Da leier jeg heller inn folk :P

Skrevet

takk for svar

Dere bekrefter vel tanken om å leie inn noen til å gjøre dette er smartest;) Det er 3 etg så frister lite å gjøre det selv.....

Skrevet

Bare slenger meg på... Vi har også gjort det og kommer definitivt ikke til å gjøre det igjen!!!!!!!!!!!! Men det ble bra da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...