Gå til innhold

Jenta mi på 17 mnd sitter og "rugger" i bilstolen, for å stimulere/klø "der nede".. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sitter altså og husker kroppen opp og ned, og bruker henda til å presse låsen og rema mellom bena nærmere. Hun blir rar i øya og puster liksom annerledes, så det virker jo som at hun gjør det fordi hun synes det er godt? Og hun blir sint når jeg tar opp låsen på bilstolen for å ta henne ut. Vet at barna kan synes slikt er spennende fra de er ganske små, men vet ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an. Hun er jo så liten. Det er jo flaut når andre ser henne i bilstolen. Foreløpig er det bare min mor som har kommentert at hun sitter og vrir seg så rart.. Men det kan jo være andre som ser.. Prøver å si at hun må sitte pent i bilstolen. Men hun er 17 mnd og forstår jo ikke at man ikke "skal" gjøre sånt..

Skrevet

for det første så må jeg kommentere at jeg synes det er svært merkelig at du har slike tanker, om at et så lite barn gjør dette for sexuell nytelse sin skyld. Jeg tror du har litt for mange sexuelle tanker i hodet ditt selv og at dette smitter over på barnet, slik at alt du ser er sexuelle ting. Jeg spyr av sånt! Det grenser til incest spør du meg. En annen ting er jo hvorfor du ikke bare overser det? Slike ting er jo helt normalt og ingenting du skal bry deg så mye om. Min gutt på 10 mnd elsker å dra i tissen sin og grafser og klår med en gang han får en sjanse, men dette har jeg aldri kommentert eller sett på som merkelig. skjerpings!!

Skrevet

Det er helt normalt at barn gjør sånn.

Til anonym over her...små barn har sexuelle følelser de også og det gjør det de gjør fordi det føles godt, akkurat som det føles godt for oss voksne når vi gjør det.

Du burde google barn og sexualtitet så ser du at det er helt normalt. Det at en foreldre annerkjenner det har ingenting med incest å gjøre, er det mulig...

Skrevet

Min datter gjorde dette allerede fra 1 år men da med en kosebamse mellom bena og i senga. Hun var helt svett og rød i ansiktet etterpå.

Jeg har sagt til henne at det var greit at hun gjorde det så lenge det ble gjort på hennes eget rom ;)

Skrevet

Jeg synes faktisk at slike ting som dette kan man holde vekke fra forum og slikt. Altså sitte og skrive sånne ting om et barn, hav F feiler det folk liksom. Barn er ikke et sexsymbol og man vet ikke for hvilken årsak barnet gjør dette. trenger og ikke ha noe med sexualitet og gjøre...

Så Hold slikt vekke fra nette med mindr det gjelder barn som er i alder for og debutere

Skrevet

Søsteren min gjorde sånn og nå har datteren hennes også begynt. Hun sitter og homper hele tida når hun sitter i barnestoler etc.

Barnehagen funderte veldig på hva de skulle gjøre med det, men til slutt innså de at det beste var å ikke kommentere det for mye. Niesen min er nå snart 2 år.

På sikt så går det an å forklare den lille at man kan godt gjøre sånn, bare man går inn på rommet sitt og er alene.

Unger kan helt klart ha følelser der nede og det har ingenting med incest å gjøre. Latterlig påstand! Små gutter kan også sitte og pille seg på tissen og ha glede av det. Sønnen til ei venninne brukte å sove med hånda i bleien. Når hun vasket han så sa han "mmmm godt mamma". Hun visste jo ikke helt hva hun skulle gjøre, han måtte jo bli vasket selv om han likte det.. Men hun synes det var spesielt da.

Skrevet

Hei HI. Synes synd på deg som får sånne idiotiske svar her inne,som noen kommer med..

Dette er helt normalt for små barn, noen i større grad enn andre. Om du synes det blir vanskelig burde du snakke med noen profesjonelle, og ikke høre på folk her inne.

Skrevet

Kjære vene. Det er da helt greit for foreldre å lufte bekymringer rundt dette. Selv om man skal overse denne oppførselen hos barna, kan det være steder hvor det kan være litt pinlig at det blir gjort. Større barn kan man fortelle hvor det er passende å ta på seg selv, men små barn skjønner jo ikke det. Skjønner at Hi synes det er vanskelig. Du vill ikke ødelegge for barnet ved å stoppe naturlig oppførsel, men det kan være flaut. Mitt råd er å overse det. De færreste vil nok reagere.

Enkelte trenger allikevel å oppdatere kunnskapen sin (sånn som annie 12:06). Jo, man vet at barn gjør det fordi det føles godt. Min 4-åring har siden før han var ett, tatt seg på tissen. Da han ble stor nok til det, fortalte han at han sytes det var godt. Derfor tok han seg på tissen. Barns seksualitet har lite med å lage barn til sexsymbol. Det er trangsynt å tro det. Hvordan klarer du å la det bli en naturlig ting for ditt barn, hvis du fornekter at det eksisterer?

Skrevet

Takk til alle som har kommet med seriøse svar!

Selvfølgelig ser jeg ikke på barnet mitt som noe seksuelt eller har tanker om incest fordi om at jeg er klar over at hun faktisk gjør dette. Jeg spurte her inne, for her kan jeg være anonym og spørre andre småbarnsforeldre om råd. Hvis jeg prøver å ta bort hånda hennes og sånn, så blir hun sint. Så det beste er vel kanskje å ignorere... Forklare for mor eller andre om de absolutt måtte lure.. Og håpe det går over etterhvert, eller med ny bilstol osv.. Er bare det at de to andre barna mine har ikke gjort noe sånn, så det er uvant for meg.

HI

Skrevet

Sønnen til søstera mi gjorde også sånn da han var mellom 1- 3 år. Da satt han på gulvet med hånda mellom beina og vrikket seg frem og tilbake. Kunne se på hele han at han gjorde det fordi han syntes det var godt, og det var av og til vanskelig å få kontakt med han når han gjorde det. Søstera mi sa ikke så mye da han var 1-2 år men da han begynte å bli 3 så såg hun på han og sa strengt "nei" og at det ikke passet seg blandt andre folk. Han sluttet etterhvert.

Skrevet

herregud, ano 11.45, er du helt syk i hodet, som får de assosiasjonene med en gang det er snakk om barns seksualitet? Du virker temmelig merkelig skrudd sammen... Å blande inn incest i en slik sammeheng er direkte ekkelt av deg! Jeg klarer ikke å se hva det er du tror hi skriver mellom linjene her, men virker som du har en del sprø seksuelle tanker svirrende oppi hodet ditt selv.

Skrevet

Herregud, ikke gjør noe nummer av det.

Kroppen er hennes egen og hun har da lov til å nyte de tingene som hun syns er godt og fint med å ha en kropp, enten det er å sutte på tommelen eller gnikke litt i bilstolen min.

Husker kusina mi gjorde det fra toårsalderen, og en av tantene var så "sjokkert" over det. Syntes bare det var naivt og fjollete å la seg sjokkere av sånt, jeg husker da selv at jeg lenge før skolealder fant måter å masturbere på, f eks med noen passe tynne fargestifter....

Hvorfor skal vi gjøre det skambelagt og ekkelt? Etter hvert som ungene blir større kan vi henvise dem til å kose seg på sitt eget rom så ikke andre trenger å inkluderes i det. Jeg har tre sønner, og de har alle sammen oppdaget tissefanten sin. den er en god venn allerede fra den alderen din datter er i, og de må få lov å kose med den. Jeg har bare sagt "vær snill med den", og etter hvert at det er mer passende å gjøre det alene.

Men når det gjelder småjenter, så er det plutselig så krise når de oppdager slike følelser...hvorfor det? Unner vi dem ikke å ha det godt?

Skrevet

"eller gnikke litt i bilstolen SIN", skulle det stå! unnskyld, det ble en ganske usmakelig skriveleif der!.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...