FrøkenSprøken Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Mange spørsmål her. Er helt ny på denne pumpinga... Nå ser det ut til at jeg får til å pumpe uten problemer, heldigvis! Fikk pumpa 120 ml fra den ene puppen nå i morges :-D Lillejenta tar jo ikke flaske enda, men jeg tenker å fryse ned uansett, så får vi eventuelt bruke det i grøten når hun skal begynne å få det. Men hvordan fryser jeg det? Kan jeg bruke brødposer, eller må det være noe sterilt? Kan jo ikke fryse flaskene heller... Har sett at avent har slike "bokser" til å fryse i, men de er jo kjempedyre, er de ikke? Takk for svar:)
It's all about me Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Medela har noen kjempefine poser, ellers har jeg brukt både brødeposer (satte den i en liten plastikkboks under innfrysninga for å få lett stablebare klumper) og tomme middagsglass. Og ang å pumpe. Det er alltid lettest om morgenen, helst rett etter at du har stått opp. Når jeg er inn i pumping kan jeg få opptil 300ml på en pupp da, mens bare noen få ml senere på dagen.
FrøkenSprøken Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2010 Tusen takk for svar, frokostquiz:) Da fryser jeg det ned i brødposer. Kan jo sette det i en form, selvfølgelig. Det tenkte jeg ikke på. Men hvor lenge kan slik melk holde seg i fryseren? Jeg mener å ha hørt 4 mnd. Stemmer det?
Anna-10 Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 På apoteket har de plastbokser beregnet for frysing og oppbevaring av morsmelk fra Avent. De kan settes rett på Avent sin brystpumpe. De er helt geniale og kan brukes opp igjen og opp igjen:) Jeg bruker de nå til å fryse ned middag til gutten min:)
Gjest mphs Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29 Les denne.
Babyønske �� Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Man får egne poser til å fryse i bla fra Dr. Browns, tror kanskje avent har også. Men små bokser beregnet på frysing er også ok. Isterningbrett/poser er veldig greit når man skal bruke melken i grøt. Brødposer ville jeg ikke brukt, de er ikke beregnet for frysing. Men vanlige fryseposer kan gå.
NormaJean Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Jeg vil anbefale å bruke de avent koppene man får kjøpt på apoteket. De er veldig praktiske og kan brukes senere til feks lagring av hjemmelaged babymat. Ikke så dyre heller og kan gjenbrukes Pose er jo ikke helt å anbefale da morsmelken skiller seg og når du tiner den så kan endel av det bra fettet klistre seg til posen og ikke bli med? Vanskeligere å få med absolutt alt!
Stina <3 Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Da har jeg lyst til å komme med ett lite tips Når du skal begynne med grøt så er det ikke så mye melk som skal til i begynnelsen Frys melken i isbiteposer Da blir det lettere posjonere Da kan du bare ta en liten bit eller mange og få mye melk/grøt
FrøkenSprøken Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2010 Tusen takk for mange gode svar! Aventkoppene skal sjekkes ut, og isbitposer har vi, så da skal jeg fryse i dem nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå