Gå til innhold

Hadde dere tatt med dere en 14 dg gammel baby i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er regnet som prematur (født i uke 36). Jeg er så usikker på om jeg skal ta han med i bursdagen vi er invitert i idag.. Er redd for at han skal bli syk hvis det er forkjøla/syke folk i bursdagen..

Jeg kan egentlig være hjemme med han og bare sende mannen min med det eldste barnet vårt, men det blir ganske dumt for mannen min å gå alene.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok med datteren min i voksenbursdag da hun var en uke gammel, men hun var frisk og rask og ikke prematur. Hadde hun vært prematur så hadde jeg nok ikke gjort det, og hadde jeg vært bare litt usikker så hadde jeg heller ikke gjort det.

Tenk på alle lydene som den lille blir utsatt for i en barnebursdag også, bli hjemme du:)

Mannen din får bare bite tennene sammen og ta med den eldste selv om det blir litt kleint for ham!

Skrevet

Hvis du er frisk og rask selv (ammer du?) så bør ikke babyen din bli syk av at noen i rommet er syke? Uansett så kan jo mannen din og eldstemann ta med smitte hjem til dere??

Ville ment det var litt hysterisk om noen ikke kom på bursdag til oss med det som begrunnelse...

Men du må jo finne ut hva du føler deg trygg med. 36 uker er ikke veldig prematur?

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Min datter var 6 uker under hennes første julefeiring. Vi var rundt i alle juleselskaper og familiesammenkomster for å vise henne frem (følte jeg måtte gjøre det). Hun pådro seg rs virus og en ukes sykehusinnleggelse grunnet pusteproblemer.

Syns du det er vanskelig å bruke smitte som unnskyldning så si dere har hatt en litt tøff våkenatt. Alle voksne forstår det. Barna bryr seg nok ikke i det hele tatt.

Skrevet

Hadde ikkje gjort det. En nyfødt baby trenger ganske mye ro i begynnelsen. Spesiellt når han er prematur! Og det er ganske mye bråk i en barnebursdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...