Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært plaget med vondt i ryggen tidligere, og lurer derfor på om dette kan være relatert til graviditeten. Jeg har vært plaget med dette i over en uke nå, og vurderer å bestille en legetime på mandag, men tenkte jeg skulle høre om noen har vært plaget av liknende.

Føler press og ubehag nederst i ryggen, kun på høyre side. Får spesielt vondt hvis jeg sitter uten å lene meg på noe. Og av og til sliter jeg med å rette meg ordentlig opp i ryggen. Hatt en natt hvor det også påvirket nattesøvnen.

Noen som har hatt det samme og vet hva det ev kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Og huff!

Jeg har heller aldri hatt ryggplager, men fikk for et par uker tilbake.

Det viste seg at jeg har fått bekkenlåsning, som følge av bekkenløsning...blæ!

Symptomene var noe likt, bare at jeg hadde strålinger ned i venstre ben, som gjorde det veldig vondt å belaste. (låsningen gjorde muskulaturen rundt betent og klemte av isjasnerven, kort fortalt)

Dro til kiropraktor, og ble straks myyye bedre. Går fortsatt til behandling, da låsningen har flyttet seg over til høyre side (fra venstre), og den er visst litt vrien, men for meg har dette vært livreddende føles det som:)

Har en på 19 mnd og er avhengig av å kunne fungere:)

En time hos legen er nok ikke dumt, kanskje du har behov for noen runder hos en kiropraktor el.l. eller at du kan dra nytte av fysioterapi under svangerskapet?

Mye som kan skje med rygg og bekken pga hormoner undre svangerskapet. Bekkenet er ustabilt, da ligamentene er slappere, og det kan føre med seg både det ene og det andre av problemer.

Lykke til og god bedring!

Håper du ble noe klokere, ikke bare mer forvirret av svaret mitt;)

Skader ikke dra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...