Gå til innhold

få ikke vogn... er sååå fortvilet veit ikke hva jeg skal gjøre--

Anbefalte innlegg

Skrevet

penger...... et stort problem, nå sier da mannen at vi ikke skal kjøpe vogn, har en fra før på snart to så trenger søskenvogn der vi ikke har bil.. han har arbeidstider som tilsier at jeg må gå til å fra barnehagen og gjøre handlingen, eldste er mye syk så må gå mye til legen også . hvordan skal jeg klare alt uten vogn?? og bare fordi han skal sløse bort penger... Han mener han får lære gå fram og tilbake. men prøvd å gå ditt , da bare han løper ut i veien og blir sliten før vi er halveis,, ser ikke lyset i tunnellen akuratt nå.. kunne ønske jeg var noen mnd kortere på vei.

Skrevet

Jekk på finn på gi bort ofte. Jeg fikk tak i en god simon der:)

Skrevet

Du må da få kjøpe vogn, det trenger man virkelig! Sjekk på finn.no om du finner noe brukt der. Man kan være heldig og ikke trenge å bruke så alt for masse penger.

Skrevet

Kanskje noen her har en vogn å gi bort? _Hadde jeg hatt, skulle du fått, men tassen min bruker sin ennda

Skrevet

Tja, for det første bør dere jo komme frem til hvordan dere skal prioritere økonomien i fellesskap. Høres rart ut at han bestemmer hva som er nødvendig, men selv bruker penger på noe du synes er unødvendig...

MEN, en toåring er jo snart ferdig med vogn. Kan dere ikke kjøpe et ståbrett eller et søskensete til den vogna dere har?

Skrevet

Hi her, skjønner ikke hvordan jeg skal klare få gjort ting uten.. ser for meg at jeg bare vil bli sittende inne med begge to! han sier rett og slett at det er uaktuelt! prøvd å si at da får han stå for henting og levering i bhg men det er også uaktuelt.. skjønner helt ærlig ikke hva han tenker med!!

Skrevet

Hadde du ikke vogn til han på snart to da? Altså bagvogn? Kan jo kjøpe et ståbrett eller et sånt sete for å ha på vogna, koster ikke like mye som en vogn.

Dessuten burde du slutte å være dørmatte for mannen din, krev ditt, og ikke la deg avfeie..

Skrevet

Har dere lite penger? I så fall håper jeg dere er klar over de økte kostnadene som medfølger med flere barn selv om man har mye fra før. Vogn er bare en av dem.

Du får en helt flott søskenvogn på rudo for 1700 kroner og det er en god investering. Hvis det er du som blir mye alene med barna ville jeg skrapt sammen litt penger til den eller et søskenbrett, evt brukt bæresjal eller bæremeis.

Mye fint å finne brukt på Finn.no

Skrevet

"Får" ikke vogn? Er vogn til barna en gaved fra mannen din til deg?

Skrevet

Dagens forumtroll...

Skrevet

Om dette er sant eller ikke vet jeg ikke, men det er lite som forundrer meg på disse sidene. Utrolig mange merkelige folk og familier.

Skrevet

søskenvogn er jo en stor fordel, og som de andre sier her : Finn!!!

Ellers har du jo andre løsninger som ståbrett o.l, eller bæresele?

Ergo bæresele, feks. er kjempelett og god, og tar nesten ingen plass under vogna. Den kan også brukes fra nyfødt vidd 2åringen vil sitte i vogna...

Skrevet

Om dere ikke har bil, hva med å høre med mannen om dere kan kjøpe sykkelvogn? Bruk som argument at da kommer dere lettere rundt.

Du trenger selvfølgelig ikke å opplyse mannen om at ikke baby kan være i sykkelvogn med det første.

Gå da for denne vogna:

http://www.nordiccab.no/Show.aspx?MenuID=3

Blir selvfølgelig et mye dyrere alternativ enn om du kunne kjøpt en enkel tvillingvogn.

Men poenget mitt er at i denne vognen har du plass til 2 barn, men kan også etterhvert ha bare 1 barn i. Denne kan også brukes som pulk om det er et alternativ å kjøpe etterhvert.

Du får kanskje tak i billigere sykkelvogner som kan brukes som vogn også, men tror ikke de kan legges helt ned og brukes til baby.

Men om dette uansett blir uaktuellt så anbefaler jeg som noen over her har nevnt å kjøpe ståbrett eller søskensete.

Spør mannen din om hva du skal gjøre når du skal ha begge barna med deg og eldste også skal sove.

Klarer du ikke legge av litt hver mnd, og så kjøpe en rimelig søskenvogn? Om du har termin nå i sommer, så trenger du jo ikke nødvendigvis hardbag/bag.

Skrevet

du kan få søskenvogna mi:) Carena trille. Litt tung å trille i snø, men funker fint på asfalt. Må ha softbag i da, det har jeg ikke.

Jeg bor i Oslo. Bare å komme og hente. Send meg en PM hvis du vil.

Skrevet

Har du ikke egne penger?

Mannen din kan da ikke alene bestemme hva dere skal bruke penger på! Om du mener du trenger en søskenvogn så kjøper du en søskenvogn, det er jo snakk om prioriteringer. Enten får dere kjøre felles økononi og ta avgjørelsene sammen, eller så får du kreve separat økonomi med en fellekosto til fellesutgiftene også prioriterer dere "lommepengene" deres selv. Da kan du bruke dine lommepenger på en brukt søskenvogn og heller la være å kjøpe deg klær, gå til frisøre o.l på noen måneder.

Lever du på mannen din og han nekter deg penger til nødvendig utstyr må du virkelig spørre deg selv hva du gjør sammen med denne mannen!

Du kan jo evt kjøpe et ståbrett, eller bæresjal. Jeg har 21 mnd mellom mine barn og ingen bil. Gått til barnehage, butikk, helsestasjonen og alt mulig annet uten problemer. Eldste har gått litt selv, stått litt på ståbrett og faktisk sittet litt i beinenden av barnevogna. Butikken o.l har jeg tatt når eldste har vært i barnehagen.

Håper dere finner ut av det, masse lykke til!

Skrevet

skjønner frustrasjonen din, men ta bena fatt bruk den ene vognen du har eller prøv og få en gratis på finn. det er jo også loppemarked tid nå så det kan jo være du finner en der :)

Uansett lykke til .

Skrevet

Tror nok du har pengene selv. Men du har vel sett hvor snille der her inne er med å gi bort til folk som sliter med pengene, og tenkte å utnytte de litt selv.

Skrevet

HI her..

til deg over som mente jeg har penger selv. har en lønning på litt over 6 tusen i mnd, går til bhg og mat. samboern har en del regninger. som betales ned nå ferdig i sept, han mener at vi skal bruke pengene på andre ting og at jeg kan glemme vogn,, mener at det ikke er noe problem med å gå..!! og det er det jo ikke, men har barnet så mye hjemme at det vil bli problematisk,,

Skrevet

En på snart 2 har ikke det minste vondt av å lære seg å gå ved siden av vognen.

Skrevet

Gutten min var 22 mnd da han ble storebror, han sto på ståbrett eller gikk ved siden av vogna uten problemer. Han har aldri løpt ut i trafikken, det er jo din jobb å lære han at det ikke er lov.

Kan du ikke ha med begge to på butikken samtidig lurer jeg virkelig på hvorfor du har valgt å få en unge til, men du kan jo om ikke annet vente med handlingen til pappa kommer fra jobb så kan han ha ungene hjemme mens du handler.

Mener egentlig ikke å være krass, men du virker så hjelpesløs. Du må ikke ta sorgene på forskudd, du må bestemme deg for at dette skal gå også gjør det det!

Lykke til!

Skrevet

Ehh... leser du ikke? Slutt å klage da, du har jo alt fått deg vogn jo!!! Les der oppe :

"du kan få søskenvogna mi:) Carena trille. Litt tung å trille i snø, men funker fint på asfalt. Må ha softbag i da, det har jeg ikke.

Jeg bor i Oslo. Bare å komme og hente. Send meg en PM hvis du vil."

jada-masa venter nummer 3 :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva en brukt søskenvogn koster, men du får da barnetrygden inn på din konto.

Kan du ikke bare bruke barnetrygden som utgjør 1940,- for to barn og evt legge til litt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...