Gå til innhold

Noen A -mennesker som er sammen med B-mennesker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så A-menneske som det går an å bli. Kl 6 spretter jeg opp og er full av energi. Jeg har aldri fått diagnosen ADHD men er nok på morgenen ganske sikker på at jeg har alle symptomene ;)

Men min kjære er et skikkelig B-menneske. Han klarer ikke komme seg opp før etter 9 om jeg er heldig. Ellers på dagen er han også nokså treg men dette er eneste grunn til å kunne bytte han inn for et annet eksemplar så jeg tar den skavanken med på kjøpet.

Men det betyr at lørdag og søndagsmorgener for alltid blir mine. Og det er jo greit.

Men burde presentere et forslag til godtgjørelse av noe slag, men hva?

er du A-menneske eller B? Og hva er din partner?

Skrevet

hahaha, fine tråden.

Jeg er ganske A-menneske, men må innrømme at før 0600 er jeg rimelig kvass og trøtt om jeg må opp.

Mannen kunne nok gjerne sovet til 1500!! om han fikk. Det får han jo selvfølgelig ikke. Vi tar annenhver dag med piraten i helgene.

Godtgjørelse ja, skal vi se; alt fra å passe ungene mens du tar en velfortjent hvil senere på dagen, til en betalt tur på spa annenhver måned. Litt ekstra kjærestetid, ta deg med storm når dere har ungefri :)

Skrevet

Betalt tur på spa høres deilig ut ;)

Thihi jeg tror jeg skal skrive det i kontrakten jeg :)

Skrevet

jeg er B.. liker å sove til 9-10.. Men er oppe før fuglene fiser med minsten 6 av 7 dager i uka. Mannen (tror han er mer et Ø menneske) sover gjerne til fuglene har spist kveldsmat og snart skal legge seg. I går var det hans morgen, jeg stod opp kl 10, han gikk da å la seg igjen og sov til 15..

weeee...

Skrevet

Åh kjære, da slår han jo min også.. Min er sikkert bare et g-menneske..

Skrevet

Jeg er A. Våkner som regel rundt 6(fordi jenta er våken da, og skal på jobb i uka) I dag våknet jeg kl 7, og da følte jeg meg helt uthvilt! Blir til at jeg står opp tidlig selv om samboer liksom skal opp med jenta vår. Er jo lys våken uansett...;)

Han er da så B som du får det. Hadde det vært opp tl han hadde han vært oppe hele natta og sovet hele dagen. Har vært mange krangler om dette da jeg nærmest har måtte mase han opp i 11-12 tida. Veldig irriterende for den som har vært oppe i seks timer....

Skrevet

Hadde det slik med x-en og det er fryktelig tungvint. Han vile sitte oppe halve natta og se på film mens jeg ville legge meg på kveldene fordi jeg var trøtt. Hvis jeg presser meg til å sove til langt utpå dag (11-12 tia) får jeg en syk hodepine og blir helt dvask i kroppen resten av dagen. Så sto jeg opp med den lille og han sov og sov og sov. Så jeg fikk aldri selskap på formiddagen og han fikk ikke på natten. Når han skulle stå opp med minsta så måtte jeg bruke så lang tid på å få han opp at da var jeg lysvåken likevel. Min nåværende og jeg er like kveldstrøtte og får med oss dagen og det er SYKT deilig!

Skrevet

Mannen min er nok A - menneske og jeg B- menneske. Fungerere PERFEKT for oss....Han legger seg som oftes mye tidligere enn meg, men siden jeg stor sett aldri må stå opp med barna kl 6 på søndags morra går det helt fint. Han står bestandig opp med barna og for meg som elske å sove om morran e det perfekt. Sover til 9-10 og det er så deilig. Hadde tidliger samborer der vi begge var B mennesker og det var mye mer diskusjoner om hvem som skulle stå opp med barnet...

Skrevet

Her er vi begge B mennesker, så tar annenhver dag i helgen, men jeg kaver med lillemann fra han våkner i 6-halv 7 tiden til samboer orker å stå opp i 8 tiden.. så får jeg sove til 10.. så er ikke akkurat sove morgen. Samboer er da mye mer B menneske enn meg. Når jeg står opp kl 10, så MÅ han sove igjen, ennå han sto opp kl 8.

Skrevet

Ja jeg er A-menneske og sambo er ekstremt B-menneske, men her er det ingen nåde; han må opp når barna skal opp:) Men nå våkner mini på 9 mnd kl 06 og da står jeg opp mens 3-åringen fint kan sove til 07.30/08.00 og da står han opp. En gang inne i mellom bytter vi på å sove litt lenge, da sover jeg helt til kl 08..... og han til kl 11;)

Skrevet

Her er vi ekstreme B-mennesker begge to. Og i tillegg jobber min kjære i restuarant/utebransjen og kommer ikke hjem fra jobb før i 2tiden på natten og jobber helger i tillegg. Så da må jeg pent stå opp med snuppa hver morgen for han må jo sove siden han skal jobbe så sent. Men vi gjør det ofte sånn at jeg står opp klokken 7 og er våken med henne, tar stell og spiser frokost osv til hun skal sove igjen i 9-halv 10tiden, så sover vi begge litt igjen, og så står han opp med henne når hun våkner en time senere. Men han er jo fortsatt så trøtt at jeg må dra han opp av sengen. Eller så bare henter han henne inn til oss og så får hun leke i sengen. Han sovner igjen med en gang, og dermed er det jeg som må være våken med henne. Jajja. Sånn er det.

Skrevet

Her er vi begge a-mennesker, men det ser ut til at datteren vår, som vi for litt siden jobbet så hardt for å få til å skjønne at alt frø kl. 6 er natta, tegner til å bli et b-menneske! Nå er hun 2 år og kan finne på å sove til 8!

På hverdager har jeg gjerne stått opp, spist frokost, dusjet, lest aftenposten og pusset tenner før hun våkner, men det er jo egentlig et luksusproblem :)

(MEN når vi har tenkt til å sove litt lengre - f.eks. til 8, da våkner hun selvsagt kl.6......)

Hehe - det går seg nok til etterhvert!

Skrevet

Ja, og jeg pleier å ta med meg kortet hans og kjøpe meg noe fint når jeg syns jeg har dratt tyngste lasset ei stund. Han protesterer ikke på det, er vel bare glad for at jeg lar han sove til ni halv ti i helgene

Skrevet

hehe overlord DET var en god ide ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...