Gå til innhold

Menneskene i min verden er rare, men flotte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange sliter med både svigerforeldre, fedre, menn, mødre og venner..

Her er listen over mine raringer

(poenget med innlegget er at om man leter, finner man mange "feil", men kanskje må fokuset ligge på å se etter det de gode egenskapene istedet for)

Min pappa feks; Orker/vil ikke ta opp kampen om noe er ille, han er diplomat av rang og man kan snakke om alt med ham.

Min stemor; Ikke særlig smart.. vanskelig å prate om ting, når argumentene er helt på jordet. Men du verden, så snill hun er og hun vil oss bare godt.

Mamma; mye syk, både psykisk og fysisk, men du verden så blid hun er når hun er i slaget

Svigermor; bare blid og positiv og elsker sine barnebarn

svigerfar; helt lik svigermor

Sambo; gjør mye snodig med vår datter, husker ikke hvordan man blander grøt fra dag til dag feks.. men han ordner middag, trøster og har feks aldri hevet stemmen til verken meg eller vårt barn. Han er en super mann!

Jeg har frem til nå vært kjempefæn av å finne feil og snakke om dem. Mye fordi jeg er usikker på meg selv og ikke minst blir ofte skuffet over min familie fordi de ikke oppfører seg som jeg forventer..

Fra nå av skal jeg utelukkende se etter noe positivt i dem alle sammen og begynner noen av dem med noe tull, kan jeg bare fokusere på feks.. at de har en fin genser eller et godt smil..

altså ikke mer negativitet å spore her.. fra nåh!

Ha en underbar søndag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre noen som er positive. Jeg tror det ligger i den menneskelige natur å lete etter feil og mangler hos andre (og også seg selv).

Her er det positive med mine nærmeste:

Samboer: Gjør litt for lite husarbeid, etter min mening, men er kjempeflink med ungene. Tar de med på ting på egenhånd, leker med de og setter fine grenser.

Mor: Elsker alle sine 9 barnebarn over alt på denne jord, og vil gjerne ha de på overnatting titt og ofte. Er alltid hjelpsom og snill.

Far: Tuller og leker med de minste barnebarna og slår av en prat med de største. Har ingenting imot litt lurveleven om alle 9 er samlet. Alltid blid og grei.

Svigermor: En smule "surrete" i hodet og forteller om det samme hver gang vi er der, men er kjempeglad i de 2 barnebarna sine.

Svigerfar: En kjernekar uten like. Alltid blid og har bestandig noe nytt å fortelle. Er veldig flink til å ta seg av yngste barnebarn (eldste er i en alder hvor besteforeldre er kjedelige folk), og leker og tuller. Jeg kan gjerne reise på besøk til han, selv om svigermor er på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...