Gå til innhold

hvorfor medicus og ikke st olavs hospital???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At noen velger å gå privat kan ha flere grunner: Ingen ventetid, individuell oppfølging og gode resultat og ikke minst er det mange som går privat om man er ferdig med de 3 offentlige forsøkene (uten resultat).....

..selv tok vi utredningen hos medicus, men valgte å ta de tre forsøkene i det offentlige først....for som du sier det er dyrt!!

Vi ble og utredet ved Medicus, men tenkte vi skulle starte forsøkene våre på St Olav pga pengene.

Men der skulle de starte sin egen utredning, og måneder kom å gikk, i tillegg syntes de ikke vi hadde bodd lenge nok sammen.(Noe vi har) Vi ble nok desverre litt dårlig behandlet der, og det er synd for mange snakker svært varmt om plassen.

I tillegg benytter Medicus seg av kort regime som gjør at det tar ca 14 dager fra sprøytestart til uttak. Den sprayen det offentlige bruker hører jeg er tøff på enkelte, og jeg er veldig følsom på disse hormonene fra før, selv med kort regime.

Også er det dette med den personlige oppfølginge/kontakten. Når vi ringer vet de med en gang hvem vi er, og de tar seg godt tid når vi er der, noe jeg mener er utrolig viktig i en slik setting.

Så vi fortsetter på Medicus nå etter 3 forsøk, selv om vi i praksis har "gratis" forsøk igjen på St Olav.

Lykke til:-)

Annonse

Hei Aliice og takk for sist :)

Joda på'n igjen, uttak enten på onsdag eller torsdag. Er på mitt 7.forsøk (!!) totalt (inkl en frys og ett forsøk hvor eggene sluttet vokse) så begynner bli veldig dreven føler jeg. Og lei... Vi får krysse fingrene for at det blir oss to denne gangen! Har du siste forsøket på en tre-pack eller siste totalt?

Gud du har vært gjennom mye, du sitron! Må si jeg beundrer deg:)

Vi har det siste forsøket på en tre-pack og blir ikke å kjøpe flere. Jeg kjenner jeg er ferdig med dette styret, denne prosessen oveskygger jo alt:(

Vi har jo også et barn på 5 år, så vi burde uansett være fornøyde:0)

Kjenner at det er deilig med "bare" 1 barn også;)

Er så enig med deg at du vil ikke tro det! denne prosessen overskygger etter hvert alt, jeg kjenner også at jeg er ferdig med dette styret, er utrolig lei og vil bare bli ferdig med de siste to forsøkene vi har igjen (siste tre-packen vår). Vi har bestemt oss for å adoptere uansett om vi mot formodning skulle bli gravide, og har hodet og hjertet vårt i den prosessen...

jepp jeg forstår dere ja..det var no synd å høre det med partneren..

venterommet er elendig,jeg klager på det hver gang jeg går dit..kunne den ikke vært opp i 6 etasjen og siste rommet i gangen da ville det vært bedre..jeg driver å gjemmer mer når jeg ser en jeg kjenner kommer inn døren..vi alle som sitter der,føler oss som om vi har gjort noe galt..alle ser ned og det kommer ikke et pip lyd fra noen..

det er mitt eneste forsøk med frys lykkes jeg eller ikke skal jeg også begynne ,med neste behandling hos medicus....

lykke til dere alle også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...