Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anne Margret(h)e - kutt ut h-en, så blir dette flott

Anna(e) Helene - skriv AnnE, så blir dette et riktig godt navn :-)

Astrid Helene - fungerer greit

Karen Helene - også veldig greit

Jenny Kaspara - liker ikke Kaspara, det blir veldig sånn jeg-ønsket-meg-en-gutt-som-skulle-hete-kasper...

Olga Marie - nei, nei...

Rangering - de tre øverste på linje, dernest Karen Helene, de to andre rangeres ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141799837-dobbeltnavn/#findComment-141806060
Del på andre sider

Hei!

Takk for alle svar. Alle disse navnene er fra familien, tre av de er oldemødre resten er tanter av mine foreldre. Jeg har jo vokst opp med disse navnene og har aldri tenkt noe spesielt over de, men når jeg satte de opp sånn på papiret er jo faktisk flere av de riktig fine dobbeltnavn!

Er vel enig i at Olga Maria kanskje er det som ville fungert dårligst i dag, men dette er navnet til min svenske oldemor, som har en meget spesiell historie - så for meg har det sin sjarm...! ;)

Jenny Kaspara - oldemor, lenge var jeg bestemt på at dette var navnet til min evt datter.

Anna Helene - oldemor, koselig navn (+ mamma hadde VELDIG godt forhold til henne)

Astrid Helene - datter til (Anna Helene), aldri tenkt over som et fint navn. men synes faktisk det kvalifiserer til å bli tatt opp til vurdering (+ hun hadde ingen barn selv...)!

Anne Margrethe - Veldig koselig og absolutt brukbart!

Karen Helene - samme som over...:)

Er samlet sett ganske imponert over dobbeltnavnegenskapene til mine forfedre kjenner jeg! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141799837-dobbeltnavn/#findComment-141807562
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...