Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har vært under barnevernet nå i nesten 2 år. Fått hjelpetiltak hele veien, så det er ingen tvangssak dette eller noe sånt no. Saken nå er at jeg har en samboer, som jeg kommer til å gjøre det slutt med nå. Min familie bor ikke i samme kommune som meg og han så har tenkt til å flytte tilbake til hjembyen og familien min som er 10 mil unna oss. Nå lurer jeg på hva som kommer til å skje med barnevernssaken min? Vil jeg bare bli overflytta, få nye saksbehandlere og fortsette der jeg slapp med det tidligere barnevernet i kommunen jeg bor i nå, eller vil saken min starte helt på nytt, med nye 3 mnd undersøkelsesperiode? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg spørte hun som har saken min i bv om akkurat dette, med flytting til ny kommune osv. Og da sier hu at jeg må starte helt på nytt med en 3 mnd undersøkelses periode og bli garanska fra topp til tå igjen om jeg er en godt nok skikket mor. For meg så høres det vanvittig fjernt ut, jeg tenkte at man heller da hadde ett felles møte med gamle barnevernet og det nye, og også ett møte med det nye barnevernet alene, hvor da vi fortsatt der jeg slapp etter par møter. Har jeg helt feil nå? Kjipt om det blir til at jeg må starte på nytt med 3 mnd undersøkelsesperioder osv bare fordi det ble slutt med meg og typen min og jeg da flytter tilbake til familien min. Hvem har "rett" her, og hva skjer i en flytting prosess når bv er innblandet? Veit dette ble helt på trynet fortalt, men håper det er noen som skjønner det jeg snakker om.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Det er nok riktig det saksbehandler i barnevernet sier. Den nye kommunen må selv starte undersøkelser og kunne begrunne sine synspunker skikkelig. Du forandrer livssituasjonen med å flytte fra samboeren din og til en annen plass, da er det på plass med ny vurdering. Du kan be barnevernet om å sende "journalen" din til den nye kommunen hvis du ønsker det. Da signerer du på et vedtak om at dette er ditt ønske og du godkjenner det. Du må uansett gjennom nye runder med barnevernet i ny kommune. De skal personlig kjenne til saken din, ikke kun gjennom papirer.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Mange flytter bevisst fra kommune til kommune for å slippe unna barnevernet der de bod. Men som regel blir de fort "anmeldt" av nye folk når de kommer et nytt sted..Men man har flere tilfeller der barn har levd med overgrep i åresvis fordi familien har flyttet før tiltak er blitt satt inn...Det SKAL ikke skje, men da barnevernet over alt har npk og gjøre, så KAN det skje.. Nå har jeg ikke no ekunnskap om hvordan det fungerer i slike tilfeller os hos deg..Har du frivillig kontaktet BV for hjelp der du bor nå? I såfall tror jeg du kan kontakte de når du kommer til din ny ekommune også, så får du se hvordan de håndterer det. I verste fall har din nåværende saksbehandler allerede sagt fra og "ordnet opp", i beste fall får du fortgang i noe osm ellers kan bli glemt eller ta tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå