Gå til innhold

Erdet"rart"å kalle en jente født i 2010 for Astrid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med evt. Inger?

Videoannonse
Annonse
Gjest ->>-
Skrevet

Ikke det minste. Begge navn er knallfine.

Skrevet

Absolutt ikke. Liker Astris, men er ikke veldig glad i Inger. Men rart, det er det ikke. Mye bedre enn mange andre poppisnavn!

Skrevet

Fine navn det da. Holder en knapp på Astrid.

Skrevet

Astrid ville vært mitt førstevalg skulle jeg hatt en jente til, men det kan godt hende jeg er rar. Synes det er et veldig fint navn. Også liker jeg navn av norrønt opphav.

Inger er også fint, men blir litt for likt veldig mange navn i nær famile, så ville ikke brukt det selv av personlige grunner.

Skrevet

Kjempefine navn, og begge står på min "potensiell-liste"

Det er mange som tar opp andre gamle navn, som Amalie osv, så hvorfor ikke Astrid?

Skrevet

Astrid er nydelig!

Skrevet

Har bekjente som kalte jenta for Astrid både i 2009 og i 2010

Skrevet

Astrid er mitt favoritt jentenavn!

Veldig fint og på vei til å bli populært tror jeg- i likhet med Ingeborg f.eks.

Inger er vel mere originalt, ikke så mye brukat tror jeg.

Elsa er og fint :-)

Skrevet

Jeg liker også Astrid. Og Inger! Men Astrid er finest, og kan uttales på engelsk også. Nydelig navn!

Skrevet

Ja. Svært 70-talls

Skrevet

jeg slår et slag for Astrid! Herlig navn som jeg bare har gode assosiasjoner til.

Skrevet

Bestevenninna til sønnen min (4 år), heter Astrid. Nydelig navn :) Kjenner flere mellom 2-5 år som heter Astrid.

Er ikke så glad i Inger. Da er Ingrid penere, men det har vel blitt mer brukt pga. kongehuset.

Skrevet

Inger er vel ok?? Hihi, faktisk mange som heter det, totalt sett.. Astrid heter nabon på snart 1 år...

Det eneste gamle navn jeg hadde hatt litt problemer med, er Else, Petra... muligens går det på personene bak, som jeg kjenner..

Gjest sug lut
Skrevet

Astrid er vakkert. Inger er ok.

Skrevet

Astrid er nydelig, Inger er tøfft :-D

Skrevet

Nei, det er befriende. Astrid kunne jeg brukt selv. Inger er jeg ikke såå glad i.

Skrevet

Astrid er veldig fint, Inger er ikke så fint synes jeg. Lykke til med valget.

Skrevet

Hva det enn er, så er det IKKE 70-talls. Astrid var mye brukt de første tre tiårene av forrige århundre, etter kirgen er det mye mindre brukt.

Skrevet

Astrid er nyyydelig:)

Skrevet

har ei venninne som heter Inger Astrid (hun er 25) og hun er like nydelig som nanvet sitt!!!!!! Hvis du velger ett navn, synes jeg Astrid er finest;-)! Flott at noen velger trauste navn istedet for jålenavn som overhodet ikke passer sammen med etternavnet :-)!

Skrevet

Astrid er nydelig, har vurdert det selv. Inger er jeg ikke så begeistret for.

Skrevet

Jeg har, for å være ærlig, ikke sansen for Astrid. Ser for meg Astrid nker-Hansen eller noen på hennes alder.

Skrevet

Astrid er kjempefint! Stod mellom det og Ingrid her. Ble Ingrid, oppkalling og ikke pga. kongehuset :)

Skrevet

Astrid er nydelig. Inger er kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...