Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Absolutt ikke. Liker Astris, men er ikke veldig glad i Inger. Men rart, det er det ikke. Mye bedre enn mange andre poppisnavn!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Fine navn det da. Holder en knapp på Astrid.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Astrid ville vært mitt førstevalg skulle jeg hatt en jente til, men det kan godt hende jeg er rar. Synes det er et veldig fint navn. Også liker jeg navn av norrønt opphav. Inger er også fint, men blir litt for likt veldig mange navn i nær famile, så ville ikke brukt det selv av personlige grunner.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Kjempefine navn, og begge står på min "potensiell-liste" Det er mange som tar opp andre gamle navn, som Amalie osv, så hvorfor ikke Astrid?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #8 Skrevet 1. mai 2010 Har bekjente som kalte jenta for Astrid både i 2009 og i 2010
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #9 Skrevet 1. mai 2010 Astrid er mitt favoritt jentenavn! Veldig fint og på vei til å bli populært tror jeg- i likhet med Ingeborg f.eks. Inger er vel mere originalt, ikke så mye brukat tror jeg. Elsa er og fint :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #10 Skrevet 2. mai 2010 Jeg liker også Astrid. Og Inger! Men Astrid er finest, og kan uttales på engelsk også. Nydelig navn!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #12 Skrevet 2. mai 2010 jeg slår et slag for Astrid! Herlig navn som jeg bare har gode assosiasjoner til.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #13 Skrevet 2. mai 2010 Bestevenninna til sønnen min (4 år), heter Astrid. Nydelig navn Kjenner flere mellom 2-5 år som heter Astrid. Er ikke så glad i Inger. Da er Ingrid penere, men det har vel blitt mer brukt pga. kongehuset.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #14 Skrevet 2. mai 2010 Inger er vel ok?? Hihi, faktisk mange som heter det, totalt sett.. Astrid heter nabon på snart 1 år... Det eneste gamle navn jeg hadde hatt litt problemer med, er Else, Petra... muligens går det på personene bak, som jeg kjenner..
prebs Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 Nei, det er befriende. Astrid kunne jeg brukt selv. Inger er jeg ikke såå glad i.
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 Astrid er veldig fint, Inger er ikke så fint synes jeg. Lykke til med valget.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 Hva det enn er, så er det IKKE 70-talls. Astrid var mye brukt de første tre tiårene av forrige århundre, etter kirgen er det mye mindre brukt.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #21 Skrevet 2. mai 2010 har ei venninne som heter Inger Astrid (hun er 25) og hun er like nydelig som nanvet sitt!!!!!! Hvis du velger ett navn, synes jeg Astrid er finest;-)! Flott at noen velger trauste navn istedet for jålenavn som overhodet ikke passer sammen med etternavnet :-)!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #22 Skrevet 2. mai 2010 Astrid er nydelig, har vurdert det selv. Inger er jeg ikke så begeistret for.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #23 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har, for å være ærlig, ikke sansen for Astrid. Ser for meg Astrid nker-Hansen eller noen på hennes alder.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #24 Skrevet 2. mai 2010 Astrid er kjempefint! Stod mellom det og Ingrid her. Ble Ingrid, oppkalling og ikke pga. kongehuset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå