BellaSuz Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Vi har hatt en salig diskusjon om vår sønn på 2 år skal nå sitte forovervendt eller bakovervendt i bilen. Han har tidligere sittet bakovervendt i midten, og han har aldri klaget et sekund. Eneste ulempen har vært at han lett blitt bilsyk, men det løser vi med en Postafen når vi skal på lengre bilturer. Etter gutten ble 2 år, så mente samboeren at han tålte fint å sitte forovervendt, at han ville like det bedre, dessuten ble det ikke så trangt til beina (han har ikke lange bein!) Så jeg ble rimelig irritert da han absolutt skulle ha han forovervendt slik at han vendte seg til det....da blir det jo fort vanskelig å sitte bakover igjen tenkte jeg. Men nå viste jeg han en video om sikkerhet i bil, forovervendt vs bakovervendt, og etter å ha sett den, så fikk jeg "OK" med nederlag i stemmen....regner med han innser alvoret og snur setet i morgen den dag. Mulig jeg høres pirkete ut, men jeg ville nok aldri tilgitt meg selv om noe skjedd mens han satt forovervendt, og han tok skade av det som kunne vært unngått...!! Se denne de som er i tvil:
~sjiraff~ Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Vi har stadig samme diskusjon. Jeg nekter å kjøpe nytt sete ennå. han sitter godt i sitt bakovervendte. Kjøper ikke nytt sete før han tipper 18 kg eller vokser ut av det på lengde. Min samboer derimot nekter å se disse videoene jeg vil han skal se. Men ungen sitter bakovervendt enn så lenge )
BellaSuz Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2010 Vi har BeSafe iZi Combi, så vi kan veksle mellom bakover/ forover...og nå hadde jo samboeren funnet ut at han ville ha han forovervendt da. Ahhhh...jeg blir så sinna! Håper han skjønner poenget mitt, og ikke oppfatter meg som ei maskjerring lenger. Hehe....
~sjiraff~ Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Vi har forgjengeren som heldigvis kun kan stå bakovervendt. Så skal vi snu må vi ha nytt sete. Vurderer nå å kjøpe oss ny bil, den er det isofix i så jeg luftet ideen med å kjøpe et bakopvervendt sete som kunne gå til 25 kg.. Faktisk var han overraskende lite negativ denne gangen )
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 bra dere står på krava damer! er så mange menn som mener det er tullete å sitte bakovervendt, men de vil jo ikke vite bedre heller.. skulle egentlig bare si at det desverre ikke finnes bakovervendte seter med isofix til 25 kilo! da må du ha en beltestol som går til 25 kilo. isofixsetene går kun til 18 kilo, etter det må man bruke beltestol som man bruker isofix+selen på barnet, fremovervendt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå