Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Hei! Eg og samboeren min har en sønn på 15 mnd. Eg blir 19, og han 20. Vi skal begge begynne i lære til høsten. Samboeren min har fått det ordnet at han får mer lønn i begynnelsen av lære tiden enn hva en person uten barn hadde fått. Vi har ikke lyst på så mange år mellom ungene vårs, men vi tror, og vet at dette kan bli travelt og slitsomt, men de hadde jo fått mer glede av hverandre opp igjennom årene. Eg tenker egentlig mest på det økonomiske, selv om vi har klart oss ”fint” nå det siste hall året med 12 000 i mnd. Til høsten får vi vell rundt 20 000 i mnd ++ Vi har en god leilighet, og med rimelig pris, og et godt og solid forhold. Eg tenker at det hadde vert greit at vi begge blir ferdig med læretida før vi fikk neste mann, men da kommer jo gutten vårs til å være 3-4 år, å det syns vi blir litt mye.. Viss vi begynner prøvingen til høsten blir det 2-3 år mellom dem, og det høres passelig ut. Eg vil helst ikke ha mer en 3 år iforskjell. Eg er sååå verpesyk, men ser jo det at vi kansje burde vente 1 1/2 år til, men frister lite. Dette blei jo veldig rotete, men håper at noen vil komme med noen meninger, eller forslag. Eventuelt motivasjon som kansje får meg til å legge verpingen til side en stund Vi har foresten tenkt til å videreutdanne oss videre begge to etterhvert.
Rampongi Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Man greier jo det man vil! Dere virker jo som oppegående fine mennesker og det er dere helt sikkert Det er nok tøffere å ha en unge enn to, og det er jo litt dyrere. Bare barnehage vil jo koste en del, men er dere innstilt på å fortsatt leve "billig" noen år, så ungen deres skal få et søsken fortest mulig er det jo bare å kjøre på. Selv om jeg (for min egen del) satte utdanning først. Folk er forskjellige og dere har jo allerede bevist at dere greier dere på et minimum av penger. Det første dere tenker om morran når dere våkner, er som regel det beste valget Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Du får gjøre hva du vil for meg, men hva har dere tenkt å leve av? Dere har dårlig råd nå, og vil få et kjempeproblem med at 4 stk skal overleve på 20.000 i mnd! Men du har jo allerede bestemt deg, så det blir bare waste for meg å si at dere burde vente, for så å fokusere på hva slags liv dere egentlig har å tilby ungene deres.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Et kjempeproblem med at 4 stk skal overleve på 20.000 i mnd? Wow, du må jo være dagens mest bortskjemte!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 Hei! Jeg synes du skal undersøke med fagopplæringen hvordan det stiller seg med rett til lærlingplass hvis du velger å få barn nå og utsette lærlingtiden. Hvis du ikke starter i lære nå, kan det hende du går ut av gruppa som har ungdomsrett. Få barn når du vil, men undersøk litt først! Bare et tips
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Hæ??? Nei, tror ikke jeg er spesielt bortskjemt!! Vet ikke hvor HI bor, men hun vil sikkert ha MINIMUM 4.000 i boutgifter. 1.000 kr i strøm. 2.000 i barnehage 3.000 bil (bensin, avdrag lån, forsikring) 5.000 i mat (inkl. bleier) 2.000 i klær. leker, bursdagsgaver osv. Da har de en buffer på 3.000 kr, og jeg har vært MEGET minimalistisk i ovennevnte regnestykke.
Rampongi Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Trenger kanskje ikke 2000 i mnd i leker og klær? Men ellers er jeg jo tildels enig med deg, det blir trangt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå