Gå til innhold

Er det veldig ille å amme mens man tar zyrtec?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at man er usikker på om det går i melka og om det har noe virkning på babyen. Babyen er 5 mnd.

Er det ille om jeg ammer henne 7 timer etter jeg har tatt en slik tab. tru?

Skrevet

Jeg husker jeg ringte legekontoret mitt fjor vår for å høre om jeg kunne bruke Zyrtec mens jeg ammet, og da fikk jeg nei.

Men vet ikke hvor ille det er i ditt tilfelle... 7 timer er jo ganske lenge.

Hvis det er virkelig ille, så hadde jeg nok personlig gått for det, men det er jo meg da...

Skrevet

Det anbefalles ikke. Etter 10 timer er konsentrasjonen i blodet bare halvert..

Skrevet

Ok, det var jeg ikke klar over..

Kanskje jeg ikke hadde gjort det likevel da;o)

Hilsen Anni over her...

Skrevet

Cetirizin7Zyrtec er gelt greit å bruke både under graviditet og amming. Jeg bruker det hele året.

Skrevet

Eh, hvorfor skriver dere "amme mens man tar zyrtec"? Jeg ville skrevet "ta zyrtec mens man ammer". Setter ammingen først, og da skriver jeg det slik.

Skrevet

sjekk pasienthåndboka, ikke felleskatalogen.

sistnevnte er skrevet av legemiddelindustrien og de helgarderer seg av redsel for å saksøkes.

syns jo det høres merkelig ut at man kan kombinere enkelte type respetbelagte antidepressiva med amming, men ikke en ganske uskyldig allergimedisin...

Skrevet

Hei, Zyrtec anbefales ikke til ammende kvinner. Spesielt ikke når barnet er så lite som 5 mnd. Jeg ville heller ha gått til legen for å få resept på Aerius - den er trygg å bruke av ammende.

Skrevet

Nei, dette er feil. Disse allergimedisinene er friskmeldt for bruk i svangerskap/amming. Jeg harundersøkt mye siden jeg er avhengig av allergimedisin året rundt.

Bare spør apotek, lege og jordmor/helsesøster, evt google

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...