Gjest Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Som melder seg inn i alle mulige evneveike grupper. Dagens er "NEI til gratis førekort for innvandrere". Og grunnen til at man skal være imot dette er "Ingen etniske nordmenn får gratis sertifikat, så hvorfor skal innvandrere få det?" Misforstå meg rett, jeg mener ikke nødvendigvis at gratis førekort er et riktig tiltak for å integrere innvandrere, men er heldigvis ikke så enkel at jeg umiddelbart melder meg inn i en fb-gruppe som mener at tanken er helt på tryne fordi "ingen etniske nordmenn får det" (noe enkelte etniske nordmenn forøvrig får, men det er jo en annen diskusjon). På ett døgn har denne gruppen fått 54.000 sympatisører. M.a 4 av mine fb-venner. Hva tenker folk med?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Haha, tenkte det samme da jeg så at en del av mine fb-venner hadde meldt seg inni den gruppa. Var jo bare et forslag fra en professor som ville øke intigreringen. Akkurat som det med gratis kjernetid i barnehagen, - det førte jo faktisk til positive resultater.
Villa Perlesukker Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Helt enig:) Synes folk tenker lite på hva de aksepterer av grupper og andre invitasjoner på fb.
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Couldn't agree more... Jeg ble flau da jeg så at flere av vennene mine hadde meldt seg inn der ... og jeg har ikke så veldig mange Facebook-venner. Virker fryktelig lite reflektert og håper virkelig ikke det var en gjennomtenkt beslutning!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Ja, reagerte også på den.. Litt av en "kampsak" å velge seg, liksom! Duster altså..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 helt enig! jeg fatter ikke at folk har plass til å være bitre på så utrolig mye. det fins jo ikke grenser for hva folk klarer og prestere og være motstander av på FB. jeg syn grupper som "vi som syns det er for dyrt og reise kollektivt" også er relativt irriternde. selv om tanken jo er god, så tør jeg påstå at det er en del ting som bør fikses før enda mer penger skal gå til akkurat det formålet - fikse litt på jernbanen foreksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå