Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #26 Skrevet 1. mai 2010 Ja, mine jenter har hatt perioder hvor de ville gå med hijab. Men tro meg, før de er åtte-ni-ti år gamle, sitter den løst. Virrer rundt hodet. De synes det er gøy, og er vant til det. Er vel ikke noe verre enn at vi lekte med mors neglelakk da vi var små...
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #27 Skrevet 1. mai 2010 Pussig at du leser noe jeg aldri har skrevet. Dette gjelder ei venninne av ei venninne.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #28 Skrevet 1. mai 2010 Fordi vi ikke er opptatt av svigermor, analhull eller exsambo.
Tigerpote Skrevet 1. mai 2010 #29 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har sett små barn med skaut, men de virket ikke ulykkelige av den grunn. Hvorfor skulle de være det? I Tyrkia er det veldig varierende, alt fra tenåringer til gifte kvinner til de som velger å gå uten.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #30 Skrevet 1. mai 2010 Jeg tror heller ikke at de er ulykkelige, spørsmålet er når de begynner å bruke hijab, ikke om de blir ulykkelige/lykkelige av det.
Tigerpote Skrevet 1. mai 2010 #31 Skrevet 1. mai 2010 Påstander som "stakkars barn" kan ikke stå uimotsagt.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #32 Skrevet 1. mai 2010 "Hilsen en sint muslim" - Ja, finnes det noen annen variant?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #33 Skrevet 1. mai 2010 Det sier jo en del om de seksuelle lystene til muslimske menn, når de mener at kvinner skal dekke seg til for blikk fra menn allerede fra 4-årsalder.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #35 Skrevet 1. mai 2010 Ja, den var flåsete. Men det understreker likevel det undertrykkende med hijab.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #36 Skrevet 1. mai 2010 Har vært mye i Tyrkia men har enda til gode og se småjenter med hijab der, kun voksne kvinner og noen få tenåringer. På Oslo øst er hijabkledde småjenter et daglig syn.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #37 Skrevet 1. mai 2010 Tigerpote: Hvorfor går du i denne krigen hver gang? Det er en forskningsrapport som venter på å bli offentliggjort, et samarbeid mellom flere land. Den sier noe om overhyppighet av seksuelle overgrep på unge jenter i muslimske familier. Kvinner i muslimske familier har vokst opp med å ta vare på familiens ære, så de sladrer ikke. Det som gjør at rapporten ikke enda er ute, er at den kommer til å skape bruduljer, og et muslimhat større enn hva vi allerede har. Og hvis man tenker seg om, er det jo faktisk en grunn til at småjenter i noen land må dekke seg til fra tidlig alder. Det samme med jenter som får menstruasjonen. De blir plutselig fritt vilt, selv om de kanskje ikke er eldre enn tretten.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #38 Skrevet 2. mai 2010 For en teit kommentar. Hvilken grunn er det at små jenter i andre land må dekke seg til? Alle menn utenom norske er monstre som forgriper seg på små jenter? Er du helt fjern? I tillegg er det interessant at bare du kjenner til denne foreløpige hemmelige rapporten. Er det en grunn til at den ikke er offentliggjort som faktisk kan kjøpes?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #39 Skrevet 2. mai 2010 Ifg koranen er det ikke noe som tilsier at et BARN skal gå med hijab. Hijab skal bæres når en kvinne blir kjønnsmoden
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #40 Skrevet 2. mai 2010 12.15 men gikk litt fort i svingene. Alt annet er kulturelt betinget, ikke forankret i religion! -Religions student-
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #41 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har ikke lest alle svarene her inne, men ser at noen svarer at jenter ikke trenger å bruke hijab før de er kjønnsmodne, det er riktig. At jenter helt ned i barnehagealder bruker hijab er KULTURELLT betinget. Jeg ser at i mange somaliske miljøer brukes hijab på små- jenter. Det har uansett ingenting med Koranen å gjøre slik som religionsforskeren sier i innlegget over. Jeg er muslim og blir veldig lei meg når ekstremister får så mye makt og fokus.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #42 Skrevet 2. mai 2010 Jeg skjønner ikke hvordan du kan mene at det er ekstremister så fort småjenter har hijab på seg? Og hva er egentlig en "ekstremist"? Jeg hadde syntes det var flott om jentene mine ville gå med hijab fra de var så små. Jeg har nå en 12-åring som egentlig må bruke det, og sliter skikkelig, på grunn av at jeg hørte på idiotfaren hennes da hun var liten, og omtrent ikke lot henne leke med hijab eller lot henne gå med det til barnehagen da hun var mindre fordi han ble flau... Vi er heldigvis ikke gift nå, og lillejenta mi får ha på hijab hvor hun enn vil, men det er ikke ofte hun har den på til barnehagen da, og har hun det, er det kun på veien.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #43 Skrevet 2. mai 2010 til 12:31 Jeg er muslim, følger koranen, ikke kulturelle skikker.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #44 Skrevet 2. mai 2010 Men det beste er jo å forberede dem, ellers sliter man ofte når de er 12-13 og det er obligatorisk. Sliter heldigvis ikke med hverken faste eller bønn, men med hijab, ja, hun vil, men ingen andre på skolen bruker det, så hun tørr liksom ikke være den første desverre. Hadde hun brukt det siden 1. klasse, hadde det jo ikke vært noe problem.
Tigerpote Skrevet 2. mai 2010 #45 Skrevet 2. mai 2010 0119: Påstandene dine er latterlige, og underlig er det jo at i disse (katolske) presters overgrepstider skal du beskylde muslimene for å være overrepresentert hva angår seksulelle overgrep mot barn. Hvorfor jeg går i krigen hver gang? Du trodde kanskje at jeg en dag skulle la meg overbevise av alle de forrykte påstandene om muslimer her inne? Not's gonna happen, mac. Krige mot muslimhetsen kommer jeg alltid til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #46 Skrevet 2. mai 2010 :-) Det er vel nødvendigvis ikke bare meg som kjenner til rapporten, vi er flere hundre fordelt på mange land som har jobbet med den over en lang periode. Den kommer til å bli offentliggjort, men det er fraksjoner som går langt for å unngå at nettopp det skjer. Det er vel ikke vanskelig å forstå. Eller?
Bellinda Skrevet 2. mai 2010 #47 Skrevet 2. mai 2010 Kunne du sendt meg en pm, under ditt eget brukernavn, jeg lurer litt på hvem som står bak, hvem som har vært med, og om feks hvorfor Islamsk Råd ikke har vært spurt i denne forbindelse...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #48 Skrevet 2. mai 2010 Jeg personlig skjønner ikke dette med hjjab, men noen foreldre velger å bruke dette på barna så la det være med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå