Gå til innhold

Muslimer; I hvilke alder forventes det at jentene begynner å gå med hijab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer fordi det var en mor med jente i en Oslobarnehage som fikk med brev hjem om at det var ønskelig at hennes ikkemuslimske datter skulle ha på seg hijab i barnehagen fordi det bare var 2 jenter i den barnehagen uten?

Selv bor jeg på kalbakken og det er en ikke ubetydelig andel muslimer i barnehagen og i nabolaget, men ser hijab svært skjeldent på de som er yngre enn ca ungdomsskolealder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HÆ????????? HALLO???? SERIØST????

Skrevet

Jeg er lærer på Østkanten i Oslo, og det er mitt inntrykk også. Det varierer jo, men mange praktiserer å begynne med hijab, faste ol når jentene er kjønnsmodne-

Skrevet

Dette er helt SYKT! Blir skremt!!!

Skrevet

I våg barnehage har vi en jente på 4 som går med hijab, stakkars barn

Skrevet

Vet ikke om det er seriøst, det er derfor jeg spør. Var ei som skrev det i et annet innlegg om barnehage med høy andel muslimer.

HI

Skrevet

Det må være et tulleinnlegg.Ingen kan tvinge noen til noe man ikke vil.Det er samme som å sende et brev til en muslimsk familie der det står" Heretter må barnet ditt spise svinekjøtt i barnehagen"Det blir akkuratt det samme."Hilsen en sint muslim"

Skrevet

Barnsligste jeg har hørt...

Var det ikke snakk om at jenta kunne få med seg en hijab, eller om de i barnehagen kunne la henne få lov å leke med hijab, at de ville forsikre seg om at det var ok med foreldrene, eller noe sånt?

Anyways, puberteten er grensen.

Skrevet

Hei, var jeg som skrev det HI sikter til.

Det var ikke ikke et tulleinnlegg.

Overhodet ikke snakk om å leke med hijab.

Var kun to norske og de skilte seg ut da alle de andre hadde hijab.

Nå skal det også sies at alle som jobbet der også var muslimer.

Skrevet

Jeg bor på Tøyen. Her kryr det av småjenter som bruker hijab. Har til gode å se en jente i vogn som bruker det, men det er jammen ikke langt unna på de minste.

Skrevet