Gå til innhold

Muslimer; I hvilke alder forventes det at jentene begynner å gå med hijab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer fordi det var en mor med jente i en Oslobarnehage som fikk med brev hjem om at det var ønskelig at hennes ikkemuslimske datter skulle ha på seg hijab i barnehagen fordi det bare var 2 jenter i den barnehagen uten?

Selv bor jeg på kalbakken og det er en ikke ubetydelig andel muslimer i barnehagen og i nabolaget, men ser hijab svært skjeldent på de som er yngre enn ca ungdomsskolealder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HÆ????????? HALLO???? SERIØST????

Skrevet

Jeg er lærer på Østkanten i Oslo, og det er mitt inntrykk også. Det varierer jo, men mange praktiserer å begynne med hijab, faste ol når jentene er kjønnsmodne-

Skrevet

Dette er helt SYKT! Blir skremt!!!

Skrevet

I våg barnehage har vi en jente på 4 som går med hijab, stakkars barn

Skrevet

Vet ikke om det er seriøst, det er derfor jeg spør. Var ei som skrev det i et annet innlegg om barnehage med høy andel muslimer.

HI

Skrevet

Det må være et tulleinnlegg.Ingen kan tvinge noen til noe man ikke vil.Det er samme som å sende et brev til en muslimsk familie der det står" Heretter må barnet ditt spise svinekjøtt i barnehagen"Det blir akkuratt det samme."Hilsen en sint muslim"

Skrevet

Barnsligste jeg har hørt...

Var det ikke snakk om at jenta kunne få med seg en hijab, eller om de i barnehagen kunne la henne få lov å leke med hijab, at de ville forsikre seg om at det var ok med foreldrene, eller noe sånt?

Anyways, puberteten er grensen.

Skrevet

Hei, var jeg som skrev det HI sikter til.

Det var ikke ikke et tulleinnlegg.

Overhodet ikke snakk om å leke med hijab.

Var kun to norske og de skilte seg ut da alle de andre hadde hijab.

Nå skal det også sies at alle som jobbet der også var muslimer.

Skrevet

Jeg bor på Tøyen. Her kryr det av småjenter som bruker hijab. Har til gode å se en jente i vogn som bruker det, men det er jammen ikke langt unna på de minste.

Skrevet

Selvf er ikke det det samme.

Det blir da motsatt vei.

Skrevet

Den grauten er ikke gammal, luten, men den er utrolig søt.

Skrevet

Utrolig mange rare påstander om muslimer som er kommet frem her i kveld. Trodde strengt tatt ikke nordmenn var så uvitende.

Jeg kjenner absolutt ingen muslimer som har brukt hijab i barnehage, det innlegget må jo bare være tull.

Hijab starter jentene med når de er kjønnsmodne, før det har det jo ingen hensikt...

Skrevet

Du kjenner ingen med hijab i bhg derfor sier du at dette er tull?

Dere får da tru det dere vil, jeg vet det er sant da jeg selv leste brevet.

Skummelt med hvor mange uvitende det er her i landet.

Skrevet

Pussig, i stad var det bare noe du hadde hørt.

Skrevet

Har aldri sett barn med hijab i Oslo, ikke engang på grønland.

Så hva hvis de bruker hijab og dere putter på ungene luer og caps. Hver sin lyst!

Skrevet

Ta en tur hit til oss på Tøyen, her er det barn med hijab. Nabojenta vår på fem bla. En veldig søt og hyggelig liten jente, med en veldig søt og hyggelig familie.

Skrevet

på kvadrat her en dag gikk to små jenter med hijab.. tipper hun ene var rundt 7-8 mens hun andre var rundt 3-4... ble veldig sjokka når jeg så det.

Skrevet

Hva så? Tror dere barna har noe i mot å ha et sjal på hodet?

Skrevet

Ja, det er ikke praktisk påkledning for et lite barnehagebarn.

Hvorfor skal en treåring skjule seg for menn???

Skrevet

For meg forandrer det ingenting. Men å påstå at dette er noe jentene begynner med først når de får mensen, det blir for dumt når jeg daglig ser småjenter med hijab. Jeg vet at det er vanlig å vente til jenta blir eldre, men det er mange som bruker plagget på småbarn også.

Skrevet

Har du tenkt på at barn som vokser opp i en familie hvor kvinner bruker hodeplagg faktisk ønsker å gjøre det selv også fordi mor er forbilde?

Jenta mi har hatt store meninger om påkledning siden hun var 2 år og vil prøve alt jeg bruker enten det er sminke, et mønster på en genser, lue osv

det er neppe for å skjule seg for menn

Skrevet

Hvorfor er dere så opptatt av dette temaet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...