Gå til innhold

Hadde dere reagert hvis du kom og skulle hente lillemann i barnehagen og det tilfeldigvis akkurat når han sov...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og du fant ham med sykt masse klær på seg godt innepakka i en stor dunpose med et ekstra pledd opp på i tillegg? av klær hadde han på seg strømpebukse, bukse, body, genser og en tykk ytterjakke. på hodet hadde han en hjemmestrikka tykk ulllue med hals og hele pakka!! men ikke nok med det, de hadde festa han så hardt med selene i vognen at han ikke kunne rikke seg 1 mm!! han lå helt sammenkrøka og kunne ikke bevege på en finger... selene var så stramme at jeg brukte lang tid for å få de opp. uff, det såg skikkelig grusomt ut. Når jeg fikk han opp av vognen var han klissvåt fra topp til tå..det rant av ham!! han fikk også feber noen timer senere...

jeg tok dette opp med to av dem som jobbet i barnehagen og jeg så med en gang hvor sure de ble..tåler ikke folk kritikk? for dette her var helt grusomt, og dersom det er sånn gutten min sover hver dag har han det vertfall ikke godt..

Skrevet

Byttet barnehage

Skrevet

Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg både sagt fra til de på avdelingen og jeg hadde sendt brev til styrer i bhg...et skikkelig sinna-brev.

Skrevet

Hæ? Jeg hadde klikka i vinkel!!

Skrevet

Ja dette var drøyt! trodde virkelig at de var vant med å kle barn etter temperaturen. Det er ikke bare det eneste jeg har reagert på heller. I fjor høst når han begynte i barnehagen og jeg henta han tidlig en dag, så satt han i en vogn i minusgrader UTEN hansker på. Hendene var iskalde og røde og neglene var blå...hanskene lå i vogna..

Hl

Skrevet

Dette hadde jeg tatt opp med styrer. Ikke faen at en unga skal behandles sånn. Stakkars unge!

Og jeg hadde komt litt for tidlig (midt i sovetiden) bare for og sjekke at de hadde skjerpet seg! Hvis ikke hadde jeg laget et helvete uten like!!!!

Skrevet

Vær så snill å ikke la de slippe unna med dette. Kan jo ikke fortsette sånn.

Og fortell oss hva du gjør!

Skrevet

Stakkars gutte din!!

Hadde også reagert dersom det hadde vært min sønn som hadde det slik under sovetiden i BHG!

Ansatte i bhg bør være ydmyke i slike tilfeller, det er jo du som mamma som kjenner gutten din best, og det å stroppe fast unger SÅ hardt synes jeg ikke noe som helst om. Riktignok har de ansatte i min sønns bhg spurt om seler siden han var på tur ut av vogna en dag, men jeg kjenner på dem da jeg henter vogna til helgene, og de er så løse man kan ha de uten at han "stikker av".

Ta det opp med styrer i bhg, slik at hun kan ta det videre. Også ville jeg ha tatt turen innom for et overraskelsesbesøk bare for å sjekke at det gikk inn til de ansatte.

Skrevet

Dette er jo langt over grensen, selvfølgelig må du ikke la dette gå forbi i stillhet!

Skrevet

Dette er ett problem i vår barnahage også! Hvor bor du? Høres helt likt ut..

Skrevet

Jeg ville ikke reagert, men vi bor i Tromsø og her er det vinter enda. Dessuten er toåringen min fæl til å komme seg ut av selene, så her må det strammes!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Nå er det ikke akkurat iskaldt i Tromsø da. Ungen min hadde forgått av varme hvis han hadde hatt så mye klær på seg.

Jeg hadde helt klart gått inn for å få en endring i disse rutinene.

Skrevet

Det høres helt horribelt ut. Barnehageansatte skal kunne kle etter forholdene og dessuten være kjent med "termostaten" til hvert enkelt barn (akkurat som hos voksne er noen barn som blitt lett varme og andre som fryser lett). At ungen var gjennomvåt av svette er noe de ansvarlige skulle vært klar over og reagert på.

Jeg støtter de som forslår knallhard reaksjon fra din side overfor barnehagen, overraskelesbesøk, at du tar det opp på foreldremøter og i det hele tatt.

(Hilsen meg som ikke blir mor før i november, men som jobbet et år som barnehageassistent for en 6 års tiden siden. Hadde det vært en av "mine" barn du hadde funnet slik, hadde jeg for det første blitt veldig lei meg og forferdet over min egen dumhet, og for det andre hadde du aldri fått høre ende på oppriktige unnskyldninger og forsikringer om at det aldri aldri skulle hende igjen).

Skrevet

Jeg kjenner at jeg er sint og veldig skeptisk til å levere han på mandag. Jeg overdriver ikke i noe av det jeg har sagt..gutten kunne ikke løfte hodet engang! det tok lang tid før han våknet og gikk bare å vaglet over gulvet klissvåt etterpå. han var blek og rød under øynene! han fikk som sagt feber noen timer etterpå, men var helt fin igjen dagen etter. kanskje han var begynt å bli en smule dehydrert?

Jeg kjenner jeg blir så sint!! politikerene skryter seg opp i skyene for at NÅ har vi endelig full barnehagedekning og alle er glade! nei fytti katta..de stapper barnehagene fulle av unger og flesteparten som ser etter dem er noen heseblesende vikarer som ikke vet opp og ned på en unge!

Jeg kommer til å ta opp dette snarest mulig, og de skal få høre hva jeg mener.

Skrevet

Dette var drøyt. Ta det opp med avdelingsleder/kontaktperson med en gang. Gjerne med styrer tilstede, hvis du er usikker på hvordan reaksjonen kommer til å bli.

Jeg jobber i barnehage selv, og vi kler barna etter vær og temperatur. Og hvis foreldrene forteller oss hva barna skal ha på seg i vognen, så respekterer vi det. Nå om dagen går det i kun strømpebukse nedentil, og body med en genser utenpå + ei tynn lue (noen sover uten lue også, siden noen unger er varmere enn andre). Vi ser an ungene, for noen er varme av seg, og noen ikke. Men nedi en vognpose er det ikke veldig kaldt nå o dagen.

Skrevet

Jeg fikk vondt i magen og klarte ikke å lese hele innlegget ditt. Jeg hadde absolutt reagert og jeg hadde forlangt samtale med virksomhetsleder og krevd at de ansatte fikk kurs i hvordan kle barna i ulike situasjoner. JEg er selv pedagog og synes dette nærmest høres ut som et overgrep. Dessuten mener jeg det er forbudt å binde barn med sele ift. barnekonvensjonen. Jeg har aldri brukt sele hverken på egne eller andres barn. Sele er bare en kostruksjon brukt for å gjøre arbeid i institusjon lettere. Der jeg jobber har vi valgt å ha "sovevakt" Barn fra flere avdelinger bysses i søv i evt vognen sin og kjøres til en sovevakt som passer på alle barna mens de sover. Denne kan bruke tiden til å lese pedagogisk materiale og blir avløst av andre når det er pause. Dette at han var klissvåt når han våknet er direkte farlig og skadelig. Uff, kjenner at jeg ble så lei på sønnen din sin vegne at jeg felte noen tårer her jeg.

Skrevet

Hadde samme problemet i vår barnehage. Jeg var nødt å ta med mindre klær. Når det var plussgrader så tok jeg ikke ullklær med.

Ga beskjed om hva hun skulle ha på seg når hun sov i vogna. En dag det var plussgrader, 4-5 hentet jeg hnne i sovetiden, hun hadde på seg body, longs, jeggedress(bukse og genser) og ullklær, bukse og genser inni voksiposen.

En gang jeg hentet henne lå hun med hele rompa i åpningen, hadde tydelig trukket beina opp, og prøvd å komme seg ut av posen hvor hun hadde sovnet. Jeg har aldri brukt seler på ungene i vogna.

Hun hadde sovet slik da i 2 timer!!!

Her om dagen når jeg hantet henne hadde hun på seg truse, longs, joggebukse, fleecegenser, regnbukse og regnjakke. Var da 2 plussgrader. De voksne og de andre ungene hadde alle tykke vinterjakker på seg, det hadde jeg selv også. Hun var iskald.

Jeg tok da regnjakka med hjem, den skal hun få med tilbake når det blir sommer og hun har bruk for den igjen. Må da legge til at hun hadde både tykk jakke, ullgenser og dress som de kunne ha tatt på henne. Hun var helt på gråten når jeg sa dette, hun hadde jo kledd på seg selv,måtte forklare henne at det ikke var hennes skyld, men de voksnes.

Skrevet

Men hvorfor har du så mye varme klær der dersom det ikke er nødvendig å bruke de? Jeg tror du er en skrulling som bare er ute etter oppmerksomhet og derfor overdriver en liten ting. Du er sikkert litt irritert på bhg for ett eller annet, og så hauser du det opp så mye du kan. Skjerpings.

Er det så ille, så får du bytte bhg da vet du.

Skrevet

Den var veldig på kanten anonym.

Det er selvfølgelig viktig å ha varme klær i barnehagen, de er jo mye ute, og det er jammen meg ikke sommer enda.

Er selv ped.leder på småbarnsavdeling og forstår godt at Hi reagerer.

Det er viktig at de små er godt kledde når de er ute, men sover de inne holder det med en tynn sovepose/dyne eller et pledd. Da kan de gjerne ligge i body/tynn genser og bukse.

I "min" barnehage legger vi barna i fleecedresser eller ulldresser og lue når de sover ute(de fleste har det med), så pakker vi heller et ekstra teppe rundt på kalde dager. Når de våkner er kroppen passelig varm, og barna har hatt er god søvn.

Ikke godt for de å ligge rundpakka med klær hverken inne eller ute er hvertfall min mening

Skrevet

Dette er ikke varme klær i seg selv, men når de ansatte i barnehagen kler han så mye for å sove i en dunpose er det noe galt. Hadde ikke du blitt sint om ditt barn hadde vert fastlenket i en vogn i to timer iført så mye klær? tror ikke det er jeg som er skrullete, du er vel kanskje en ansatt i en bh som behandler barn på denne måten? ...tviler ikke for å si det sånn..

"hvorfor har jeg så varme klær?" gutten har da en hylle i barnehagen hvor det ligger mye lette klær å velge mellom!

Skrevet

Du skrulla, 12.10, man skal jo ha klær liggende i barnehagen - ekstra skift, og til årstiden. I dag er det 10 + grader, i morgen er det spådd 4- her jeg bor, så derfor har man litt forskjellig tøy å velge mellom i bhg. Det betyr ikke at de ansatte skal ta for seg, og kle på barnet ALT som ligger i hylla da vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...